استلا

استلا

معنی کلمه استلا در لغت نامه دهخدا

استلا. [ اِ ت ِل ْ لا ] ( اِخ ) شهرکی به خطه ناوار شمال اسپانیا و جنوب غربی شهرستان بنبلونه ( پامپلون ). از نظر موقع جغرافیائی به تنگه های ناوار نزدیک و بدین مناسبت دارای اهمیت نظامی است.

معنی کلمه استلا در فرهنگ فارسی

شهرکی بخطه ناوار شمال اسپانیا و جنوب غربی شهرستان بنبلونه

معنی کلمه استلا در دانشنامه عمومی

استلا (فیلم ۱۹۹۰). استلا ( به انگلیسی: Stella ) فیلمی محصول سال ۱۹۹۰ و به کارگردانی جان ارمن است. در این فیلم بازیگرانی همچون بت میدلر، جان گودمن، ترینی آلوارادو، استیون کالینز، مارشا ماسون، اشلی پلدن، الیسن پورتر، آیلین برنان، لیندا هارت، بن استیلر و ویلیام مک نامارا ایفای نقش کرده اند.

جملاتی از کاربرد کلمه استلا

با آغاز قرن جدید، پیرلی شاهد روند پیروزی‌های ورزشی و تأسیس چندین کارخانه در خارج از مرزهای ایتالیا بود. کارخانه‌های پیرلی در اسپانیا، انگلیس و آرژانتین به ترتیب در سال‌های ۱۹۰۲، ۱۹۱۴ و ۱۹۱۷ افتتاح شدند. در دهه ۱۹۲۰ رانندگان مطرحی مانند «نووولار»، «آسکاری» و «فانجیو» پیروزی‌های ارزشمندی را با خودروهای مجهز به تایرهای پیرلی کسب کردند. در سال ۱۹۲۷ پیرلی تایر مسابقه‌ای «سوپرفلکس استلا بیانکا» را معرفی کرد.
در میان کسانی که در توسعهٔ این روش مشارکت داشته‌اند سه معلم با «تعیین معیار موفقیت آن» مرتبط هستند که هر کدام بر جنبه‌های مختلف این رویکرد تأکید دارند؛ لی استراسبرگ (جنبه‌های روان‌شناختی)، استلا ادلر (جنبه‌های جامعه‌شناختی) و سنفورد مایزنر (جنبه‌های رفتاری). این رویکردها اولین بار زمانی که آن‌ها در گروه تئاتر نیویورک و بعداً در اکتورز استودیو با هم کار می‌کردند، توسعه یافتند.
استلا ۰٫۴۱ کیلومتر مربع مساحت و ۱۵۸ نفر جمعیت دارد و ۳۴۹٫۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
اوری با قیمت هفت میلیون یورویی لنی برای رشوه دادن به شورا موافقت می کند و به نشانه اعتماد، "نقاشی خوش شانس" خود را به او قرض می دهد. با این حال، زمانی که یوری ترتیبی می دهد که استلا پول را جابجا کند، او دو بار از او عبور می کند و وایلد باچ را استخدام می کند تا پول را بدزدد. علاوه بر این، جانی کوید، پسرخوانده لنی که معتاد به مواد مخدر است، نقاشی را پس از جعل مرگ خود، از دفتر کار لنی می‌دزدد. لنی و آرچی، میکی و رومن، مدیران استعدادهای سابق جانی را مجبور می‌کنند تا جانی را ردیابی کنند. در یک داستان فرعی، باب خوش تیپ به شوهر همجنس گرا استلا نزدیک می شود، وکیلی که اطلاعاتی در مورد یک مخبر ناشناس قدیمی در حلقه جنایی آنها دارد.
در سال ۱۹۸۹، هوستون با ویرجینیا مادسن بازیگر ازدواج کرد. آنها در سال ۱۹۹۲ طلاق گرفتند. در سال ۲۰۰۱، او با کتی جین ایوانز ازدواج کرد که از او صاحب فرزندی به نام استلا شد. هوستون و ایوانز در سال ۲۰۰۶ از هم جدا شدند. ایوانز در اکتبر ۲۰۰۸ قبل از قطعی شدن طلاق بر اثر خودکشی درگذشت.
در نیویورک مایر برای شرکت اسکیدمور اوینگز و مریل مدت کوتاهی در سال ۱۹۵۹ کار کرد و بعد برای مارسل برور مدت سه سال قبل از شروع فعالت‌های شخصی خودش در سال ۱۹۶۳ .. در سال ۱۹۷۲ او به عنوان یکی از اعضای نیویورک فایو گروهی از معماران مدرن گرا مایر پیتر آیزنمن مایکل گریوز چارلز گواتمی و جان هیدوک معرفی شد. در اوایل کارش مایر با هنرمندانی مانند فرانک استلا که نقاش بود و ساختارهای مورد علاقه اش که سفید هندسی بودند کار کرد. مایر در ابتدا به‌طور قابل توجهی برای طراحی عمارت‌های متنوع به علاوهٔ انجمن ادبی در نیو هارمونی ایندیانا (۱۹۷۹) و موزهٔ هنرهای زیبا در آتلانتا جورجیا(۱۹۸۳) شهرت یافت.
اوری می خواهد با استلا که مدت هاست او را تحسین می کرد ازدواج کند. او برای خواستگاری به خانه استلا می رود، اما بعد نقاشی را می بیند. استلا دروغ می گوید و می گوید که سال هاست آن را دارد. اوری که از خیانت استلا عصبانی شده است به ویکتور دستور می دهد که او را بکشد.
ادعای جنید آرکین درباره دل بستن شاهزاده‌ای به نام استلا صادق به او، واقعیت ندارد.
هایک در سال ۱۹۹۱ به هالیوود نقل مکان کرد و زیر نظر استلا ادلر به آموزش بازیگری پرداخت. او مشکلاتی برای آموزش انگلیسی داشت زیرا به خوانش‌پریشی دچار بود. رابرت رودریگز و تهیه‌کننده‌اش که بعدها با رودریگز ازدواج کرد، الیزابت آوه‌یان، هایک را برای بازی در مقابل آنتونیو باندراس در دسپرادو انتخاب کردند. به دنبال بازی در دسپرادو نقش ملکه خون‌آشام را در از گرگ‌ومیش تا سحر بازی کرد و خود را به صدر جدول رساند.
نخستین بار در روز ۶ فوریه ۲۰۰۳ استلا اوباسانجو، بانوی اول نیجریه در کنفرانسی که توسط کمیته بین آفریقایی مناسک سنتی تأثیرگذار بر سلامت زنان و کودکان* برگزار شد این روز را پیشنهاد کرد. سپس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل این روز را به عنوان یکی از روزهای بین‌المللی سازمان ملل تصویب کرد.