استفاه

معنی کلمه استفاه در لغت نامه دهخدا

استفاه. [ اِ ت ِ ] ( ع مص ) استفاهة. بسیارخوار و سخت نوش گردیدن بعد کم خوراکی. ( منتهی الارب ). نیک واخور آمدن. ( تاج المصادر بیهقی ). || آرمیدن و فرونشستن تشنگی کسی از آب خوردن. ( از منتهی الارب ). || سبک داشتن چیزی را: استفهه استفاهاً. ( منتهی الارب ).

جملاتی از کاربرد کلمه استفاه

اولین استفاه تاریخی از دیوریت در کتیبه های سومری است که سومری ها از شرکای تجاری خود که مس و دیوریت را به آنها می دادند تحت عنوان تمدن «مگان» یا «ماکان» نام می برد که منطبق با بلوچستان کنونی است و نشان می دهد این منطقه همانطور که در آن معادن مس و دیوریت باستانی وجود دارد یکی از مناطق تامین کننده مس و دیوریت برای بین‌النهرین بوده است.
پاپ-پانک زیر شاخه ای از آلترناتیو راک و پانک راک است. خاستگاه پاپ-پانک را می‌توان در گروه‌های پانک را دهه ۱۹۷۰ مانند بازاکس و کلش، جم و آندرتونز پیدا کرد، همچنین المانی‌هایی از آلترناتیو راک را در آن می‌توان مشاهده کرد. پاپ-پانک از ملودی‌های پاور پاپ و آکوردهای مختلف با سرعت و سبک نواختن پانک راک استفاه می‌کند.
با افزایش محبوبیت هارد راک و پاپ راک گروه‌ها راک شروع به ساخت موسیقی برای اجرا در میان جمعیت و اجراهای بزرگ کردند. آرنا راک از آهنگسازی ساده و همه پسند که برای پخش در ایستگاه های رادیویی در نظر گرفته شده بود، استفاده می‌کرد. آرنا راک از ترانه‌های شاد، دراماتیک، تصنیف‌های آرام، ملودی‌های گیرا و خوانندگی هم‌زمان چندین خواننده استفاده می‌کند. استفاه از سازهای کیبورد مانند پیانو الکتریک و اٌرگ در آرنا راک بسیار زیاد است.
پاور پاپ در دهه ۱۹۶۰ بیشتر در میان موسیقیدانان آمریکایی که در دوران نخستین تاخت و تاز انگلستان تشکیل شده بودند، تکامل یافت. این واژه در سال ۱۹۶۷ توسط پیت تاونزند نوازنده گیتار و ترانه‌سرای دِ هو برای بیان سبک موسیقی گروهش استفاده شد. هرچند واژه پاور پاپ به‌طور گسترده‌تری برای گروه‌های راک در دهه ۱۹۷۰ که به دنبال زنده نگه داشتن موسیقی پاپ به سبک بیتلز بودند استفاه می‌شد.
واژه دریم پاپ به مفهوم «فرورفتن در موسیقی» است که شنونده دریم پاپ آن را تجربه می‌کند. راهنمای موسیقی الکترونیک آل میوزیک[ی ۳] دریم پاپ را: «یک زیر سبک از آلترناتیو راک که به اندازه که بر ملودی ارزش می‌گذارد بر بافت و نمودهای صوتی نیز توجه دارد» می‌خواند. گیتار نوازی در دریم پاپ مانند شوگیز از فاز و نمودهای صوتی سنگین استفاه می‌کند. آواز و خوانندگی دریم پاپ بسیار آرام و به مانند زمزمه هستند که در دیوار صدای که سازها ایجاد می‌کنند گم می‌شود. دریم پاپ به جای ریف‌های رایج راک، بیشتر بر بافت موسیقی تمرکز می‌کند.
راگا راک یک زیر سبک از موسیقی راک است که از موسیقی هندی تأثیرگرفته است. چه در آهنگسازی آن و چه در سازه آن آلات موسیقی هندی مانند سیتار، تامبورا و تبلا استفاه می‌شود. واژه راگا به حالت‌های ملودیک مورد استفاده در موسیقی کلاسیک هندی اشاره دارد.
گروه‌های راک تجربی در سال‌های پایانی دهه ۱۹۸۰ سایکدلیک راک به جای پست پانک با موسیقی خود در هم آمیختند. در دهه ۱۹۹۰ جنبشی با نام پست-راک به فرم اصلی راک تجربی تبدیل شد. بعد از پیدایش پست-راک این واژه به جای راک تجربی مورد استفاه قرار می‌گیرد. منتقدان موسیقی پست-راک با نام مهم‌ترین زیر سبک را بعد گرانج می‌خوانند. در دهه ۲۰۱۰ گروه‌های راک زیادی موسیقی خود را با نام پست-راک و راک تجربی می‌خوانند.
اینرسی گرمایی خاک، به زمین این قالبیت را می دهد تا برای ذخیره انرژی گرمایی زیرزمینی مورد استفاه قرار گیرد. انرژی خورشیدی را می توان از تابستان تا زمستان با استفاده از زمین به عنوان یک منبع ذخیره طولانی مدت انرژی گرمایی قبل از بازیابی توسط پمپ های حرارتی منبع زمین در زمستان بازیافت کرد.