ارزیابی سلامت

معنی کلمه ارزیابی سلامت در فرهنگستان زبان و ادب

{health assessment} [علوم سلامت] هر اقدامی برای شناسایی نیازهای ویژۀ بخشی از مردم و چگونگی تأمین این نیازها از سوی مراکز ارائه کنندۀ خدمات سلامت

معنی کلمه ارزیابی سلامت در ویکی واژه

هر اقدامی برای شناسایی نیازهای ویژۀ بخشی از مردم و چگونگی تأمین این نیازها از سوی مراکز ارائه‌کنندۀ خدمات سلامت.

جملاتی از کاربرد کلمه ارزیابی سلامت

معاینه بالینی شامل معاینه وضعیت کلی بیمار برای ارزیابی سلامت عمومی و جستجوی علائم بیماری‌های مرتبط و بیماری‌های متاستاتیک است. گردن و نواحی اطراف جهت شناسایی تودهٔ احتمالی توسط پزشک لمس می‌شوند. لارنگوسکوپی یا حنجره بینی) غیرمستقیم با استفاده از یک آینه کوچک زاویه دار با دسته بلند (شبیه آینه دندانپزشکی) و یک نور قوی بررسی می‌شود. لارنگوسکوپی غیر مستقیم می‌تواند بسیار مؤثر باشد، اما برای رسیدن به نتیجهٔ دقیق به مهارت و تمرین نیاز دارد. . آندوسکوپی از طریق بینی نیز یک روش سریع و آسان است که در کلینیک انجام می‌شود. ممکن است از اسپری بی‌حس کننده موضعی استفاده شود.
یک بررسی سیستماتیک از بیماران مبتلا به آسیب مغزی، اختلالات اسکلتی-عضلانی، بیماری‌های قلبی نشان داد که تعامل بین بیمار و درمانگر فیزیوتراپ با نتیجه درمان ارتباط مثبت دارد. نتایج افزایش توانایی انجام فعالیتهای روزمره، مدیریت درد، انجام وظایف خاص عملکرد فیزیکی، کاهش افسردگی، ارزیابی سلامت جسمانی، پایبندی و رضایت از درمان را نشان می‌دهد. فیزیوتراپی، همانند رفتار درمانی، برای دردهای مزمن خفیف یا به صورت مکمل با دارو درمانی استفاده می‌شود تا تأثیرات سایکولوژیک و آناتومیک درد کاهش یابد.
تشخیص معمولاً با گشادسازی مردمک و معاینه شبکیه شروع می‌شود و با مقطع نگاری همدوسی اپتیکی و آنژیوگرافی فلورسین تأیید می‌گردد. در آنژیوگرافی معمولاً یک یا تعداد بیشتری نقطه فلورسنت با نشت مایع دیده می‌شود. آنژیوگرافیایندوسیانین سبز می‌تواند برای ارزیابی سلامت شبکیه در ناحیه مبتلا مورد استفاده قرار گیرد که جهت تصمیم گیری برای درمان، سودمند است.گرید آمسلر می‌تواند برای تعیین دقیق ناحیه درگیر میدان بینایی مورد استفاده قرار گیرد.