ادغام شده

معنی کلمه ادغام شده در فرهنگستان زبان و ادب

{contracted} [زبان شناسی] صورت زبانی واحدی که در نتیجۀ فرایند ادغام ایجاد می شود

جملاتی از کاربرد کلمه ادغام شده

فرستنده غربی که در کلن مستقر بود، همچنین رادیو بخش آمریکایی برلین با فرستنده آلمان ادغام شده و رادیو آلمان را تشکیل دادند.
طبق آمار تمام ساکنان چاه‌ورز شیعه دوازده امامی هستند. حسینیه‌ها و مساجد از پس از ورود اسلام رونق داشته‌است و امروزه نیز حسینیه شهید بهشتی که در حسینیه شهید رفیعی ادغام شده‌است، حسینیه زینب کبری (س) از حسینیه‌ها فعال چاه ورزند.
این منطقه در گذشته شهری جدا و در مجاورت شانگهای، اما در دهه‌های اخیر، با گسترش شانگهای، این منطقه در شهر شانگهای ادغام شده است.
بعد از این حادثه، در تهران و یازده شهر بزرگ دیگر به‌طور رسمی حکومت نظامی برای مدتی ناحدود برقرار شد. اما مردم، تحت تأثیر پیام‌های خمینی، به حکومت نظامی اعتنا نکرده و تظاهرات خود را گسترش دادند. در آن شرایط، فریادهای «الله اکبر»، «مرگ بر شاه» و «درود بر خمینی» با صدای رگبار مسلسل‌ها ادغام شده‌بود بیش از هر صدای دیگری به‌گوش می‌رسید.
تیرهٔ کردستانی در شهر آبادان ریشه در شهر بیجار دارد. تیره‌های دیگر با ریشه کردستانی در آبادان وجود دارند که در بافت جمعیتی آبادان ادغام شده و به زبان فارسی و لهجه آبادانی صحبت می‌کنند.
حزب برنا مدتی بعد از تأسیس با گروه‌های دیگر متحد و در هم ادغام شده و نهضت محصلین را تأسیس کردند.
رابط اصلی برای هر چهار نسل اکس‌باکس داشبورد اکس‌باکس بوده‌است، که به کاربران امکان مدیریت بازی‌های ذخیره شده در کنسول، پخش رسانه و دسترسی به تنظیمات سیستم را می‌دهد. از سال ۲۰۰۲، داشبورد با اکس‌باکس لایو ادغام شده‌است که قابلیت‌های آنلاین و گزینه‌های ویترین فروشگاه را فراهم می‌کند. اگرچه نرم‌افزار اکس‌باکس اصلی و اکس‌باکس ۳۶۰ در اصل بر روی یک سیستم عامل ویندوز ۲۰۰۰ به شدت اصلاح شده ساخته شده بود، اما این نرم‌افزار از زمان اکس‌باکس وان یک سیستم مبتنی بر ویندوز (ویندوز ۸، اکنون ویندوز ۱۰) استفاده کرده‌است که به راحتی امکان‌پذیر است سازگاری بین برنامه‌های کنسول و دسک تاپ.
از سوی دیگر، فعالیت‌های منفصل و جدا از هم نظیر سفارش، پرداخت و خدمات بعد از فروش، ممکن است به یک فرایند واحد ادغام شده و باعث کاهش هزینه‌های اعتباری گردد. نتیجه چنین فرایندی منتهی به افزایش کارایی و رقابت‌پذیری در بین بنگاه‌های صادراتی است.
میلز از فرمول پارسونزی نظم اجتماعی انتقاد می‌کند، به ویژه این ایده که نظم اجتماعی را می‌توان در واقع به عنوان یک کل مشاهده کرد. او می‌نویسد هر فردی نمی‌تواند به سادگی در جامعه ادغام شده و تمام اشکال فرهنگی آن را درونی کند. علاوه بر این، چنین سلطه‌ای ممکن است به عنوان امتداد بیشتر قدرت و قشربندی اجتماعی تلقی شود.
این بدان معنی است که غواص می‌تواند از عمق 30 متری (4 بار) تا 10 متر (2 بار) صعود کرده‌است یا از 10 متر (2 بار) به سطح بدون اشباع شدن و بدون مشکل رفع فشار صعود نموده‌است. برای اطمینان از این فرضیه تعدادی توقف رفع فشار نیز در برنامه صعود ادغام شده بودند. جدول جان اسکات هالدین توسط نیروی دریایی سلطنتی انگلستان راه اندازی شد به منظور توسعه یک روش رفع فشار امن بکار گرفته شد.