ادارت

معنی کلمه ادارت در فرهنگ عمید

به گردش درآوردن، گرداندن، چرخاندن.

معنی کلمه ادارت در فرهنگ فارسی

۱ - ( مصدر ) گردانیدن . ۲ - گرد کردن گرد گرداندن چرخانیدن . ۳ - ( مصدر ) گردیدن . ۴ - مبت به علت دوار شدن . ۵ - ( اسم ) کار گردانی مدیری راه بردن کاری و دستگاهی نظم و نسق دادن سرپرستی کردن .

جملاتی از کاربرد کلمه ادارت

شهرستان پیرانشهر دارای ۱ اداره پست (۶۶/۶ درصد از ادارت پستی استان) و ۵ نمایندگی پست می‌باشد.
در حال حاضر پیش‌بینی وضعیت هوای کشور و شهرها به صورت کشوری در مرکز پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی و به صورت محلی در ادارت کل استانی انجام می‌گردد.
بلوار مدرس یکی از بلوارهای اصلی در شرق شهر شیراز است که از میدان ولیعصر آغاز شده و پس از گذشتن از کنار ترمینال مدرس، کاوه، بلوار فضیلت، خیابان ایثار، کوی آزادگان، کوی زهرا، پست مرکزی، بلوار رازی، فضل‌آباد ،دانشگاه صنعتی شیراز، پل غدیر، بلوار جانبازان (پودنک)، فرصت شیرازی و پایگاه هوایی شهید دوران در میدان گلسرخ، ابتدای ورودی فرودگاه شهید دستغیب شیراز پایان می‌یابد و همچنین مدرس از طریق پل غدیر به بزرگراه سرداران و بزرگراه رحمت متصل می‌شود. قسمت‌های مختلف این بلوار به ترتیب زیرنظر مناطق ۳ و ۱۱و ۲ و ۷ شهرداری شیراز محسوب می‌شوند. بسیاری از ادارت دولتی استان فارس در این بلوار قرار دارند.
گاهی مالیات از صاحابان شرکت‌ها به قدری بود که این افراد نمی‌توانستند ادارت خود را مدیریت کنند.
او در طول زندگی حرفه‌ای خود در بسیاری از کمیته‌های محصولات کشاورزی و چوب فعال بوده است که می‌توان به فدراسیون ادارت کشاورزی آمریکا، انجمن سویا آمریکا، انجمن تولیدکنندگان ذرت، و بسیاری از سازمان‌های محلی دیگر نام برد.
سردار علیرضا اکبرشاهی فرمانده انتظامی استان تهران (نیمه خرداد۱۳۸۷): دستگیری۱۰۹۸ زن به دلیل پوشش و ارسال ۱۱۴ نفر به دادگاه و دستگیری ۸۳ نفر به دلیل برگزاری مراسم جشن و میهمانی. همچنین اداره ارشاد کرمان نیز استفاده از رنگ‌های سفید و زرد و قرمز را برای زنان در ادارت تابعه ممنوع و آن‌ها را جلف نامید.
زونکن، ابزار مناسبی برای بایگانی و نگهداری اسناد در ادارت، سازمان‌ها، و مصارف شخصی است.