اتیکت

معنی کلمه اتیکت در لغت نامه دهخدا

اتیکت. [ اِ ک ِ ] ( فرانسوی ، اِ ) ( کلمه فرانسوی ، مأخوذ از آلمانی ستکن ) نوشته ای که روی کیسه ها یا شیشه های دوا و مال التجاره برای تعیین محتویات و وزن آنها الصاق کنند. بَرچسب. || رسوم و آداب درباری.

معنی کلمه اتیکت در فرهنگ معین

(اِ کِ ) [ فر. ] ( اِ. ) ۱ - برچسب . ۲ - رسوم ، تشریفات .

معنی کلمه اتیکت در فرهنگ عمید

۱. برچسب.
۲. [عامیانه، مجاز] آداب معاشرت.

معنی کلمه اتیکت در فرهنگ فارسی

علامت، برچسب ، به معنی رسم و آیین وتشریفات، تکه کاغذچاپ شده روی چیزی برای تعیین جنس یاقیمت آن
( اسم ) ۱ - نوشته ای که روی کیسه ها یا شیشه های دوا و کالای بازرگانی برای تعین محتوی و وزن آنها می چسبانند بر چسب . ۲ - رسوم و آداب در باری تشریفات . ۳ - رسوم و آداب در زندگی اجتماعی و رفتار با مردم .

معنی کلمه اتیکت در ویکی واژه

برچسب.
رسوم، تشریفات.

جملاتی از کاربرد کلمه اتیکت

صنعت پارچه و لباس هم از این قاعده مستثنی نیستند. انواع برچسب به‌صورت اتیکت روی لباس‌ها، مبلمان و … خورده‌اند و اطلاعاتی از قبیل نحوهٔ شست‌وشوی لباس، سایز لباس یا برند پوشاک را نمایش می‌دهند. برچسب منسوجات به راحتی قابل کپی برداری و تقلب است و برخلاف هولوگرام دارای امنیت زیادی نیست.
فرانکل معتقد است که یوشع بن حنانیه اولین حاخام بوده‌است. یک متن یهودی از قرن چهارم میلادی در مورد اتیکت ورود حاخام به مجلس صحبت می‌کند. مشخص نیست که آیا حاخام در بابل در حضور راس جالوت وجود داشته‌است یا خیر.
در دههٔ ۱۹۶۰ منتقد اتیکت امیلی پُست می‌نویسد «[بیکینی] فقط برای هیکل‌های بی‌عیب است و برای افراد خیلی جوان.»
برچسب قیمت یا اتیکت لیبل زن نوشته‌ای که روی محصولات مختلف اعم از کیسه‌ها، کارتون‌ها، شیشه‌های دارو، جعبه‌های کالا، یا کالای بازرگانی برای تعیین محتوا، وزن، مشخصات یا قیمت آنها چسبانده می‌شود.