استاک

معنی کلمه استاک در لغت نامه دهخدا

استاک. [ اِ ] ( اِ ) شاخی را گویند که تازه از درخت تاک روئیده باشد. ( برهان ). ستاک. زغاک.
استاک. [ ] ( اِ ) به لغت تنکابن حماض است. ( تحفه حکیم مؤمن ) ( فهرست مخزن الادویه ).
استاک. [ ] ( اِخ ) و در زیر این قلعه [قلعه اسپیذدز فارس ] دزکی است محکم استاک گویند آنرا. ( فارسنامه ابن البلخی چ کمبریج ص 158 ).
استاک. [ اِ ] ( اِخ ) قصبه ای صنعتی واقع در مغرب مارسی ، دارای محصولات شیمیائی.

معنی کلمه استاک در فرهنگ فارسی

ستاک: شاخه ای که تازه ازتاک روییده باشد، شاخه نورسته، شاخه راست درخت، شاخهای که ازبغل شاخه دیگربروید
قصبه ای صنعتی واقع در مغرب مارسی دارای محصولات شیمیایی

جملاتی از کاربرد کلمه استاک

زبان موهگان پکوت (همچنین با نام‌های زبان موهگان پکوت مونتاوک، سکاتوگوهه، استاک بریدج و شینکوک پوسپاتوک شناخته می‌شود) از خانواده ی زبان‌های بومی آلگونکویان آمریکایی است که در مناطقی همچون نیو اینگلند و لانگ آیلند صحبت می شده‌است. زبان موهگان پکوت برای نخستین بار توسط تاریخ نگاران غربی در اوایل قرن ١٧ به ثبت درآمده‌است.
در سال ۲۰۱۲، کن باب استاک از تورنتو و دیوید هارسنت از بریتانیا به عنوان برندگان امسال جایزه شعر گریفین در دو بخش شعر ملی و شعر بین‌المللی به ارزش ۶۵ هزار دلار انتخاب شدند.
. شد. پس از آن، شارپ، استاک‌من، جاگلا و جاگل در سال ۲۰۰۵ میلادی تابعی را که با اصول مخروط استاکمن و شارپ سازگار بود گسترش دادند. این منحنی در نمودار بالای این صفحه رسم شده‌است.
باب استاک این جایزه را برای مجموعه شعری‌اش با عنوان «هچت متدیست» دریافت کرد. هارسنت نیز این جایزه را برای مجموعه شعری اش با عنوان «شب» برنده شد.
وی در استاک‌پورت منچستر در انگلستان به دنیا آمد.
در سال ۲۰۱۵، دی‌هان نقش جیمز دین را در درام زندگی‌نامه‌ای زندگی، مقابل رابرت پتینسون به عنوان عکاس دنیس استاک ایفا کرد. در سپتامبر ۲۰۱۵، دی‌هان ستاره جلد شماره بیستم مجله اِنادر من بود که توسط ویلی واندرپر تصویربرداری شد. در سال ۲۰۱۶، او در فیلم بالرین صداپیشگی کرد.
در دسامبر، بیتن در لانگداک به توصیه پادشاه فرانسیس اول و در تابستان بعدی اسقف سبزیجات استاک شد. احتمالاً او در آن زمان منصوب شده‌بود. همچنین در سال، به وسیله پاپ پاولوس سوم، تحت عنوان قدیس ستفان، در هیل منصوب شد. در فوریه سال، کاردینال بیتن، اسقف اعظم سنت اندروز، جانشین عمویش شد. در سال، نماینده پاپ در اسکاتلند شد.
بری استاک لید گیتاریست گروه هارد راک تری دیز گریس است.
این شرکت تنها تولیدکننده انبوه برایت استاک در خاورمیانه است. محصولات این شرکت با کیفیت برتر با اختلاف از بهترین‌های این صنعت در غرب آسیا می‌باشد. واحد هایدروفینیشینگ (تصفیه هیدروژنی) این مجموعه در کشور بی نظیر بوده و واحد روغن سازی پالایشگاه آبادان این شرکت اولین پالایشگاه در ایران بوده‌است.
این دره دومین دره بزرگ از نظر جمعیت و مساحت در این منطقه و دره استاک در جایگاه اول در بخش روندو است.