نوذری

معنی کلمه نوذری در لغت نامه دهخدا

نوذری. [ ن َ / نُو ذَ ] ( ص نسبی ) منسوب به نوذر. از نسل نوذر. رجوع به نوذر شود.

معنی کلمه نوذری در فرهنگ فارسی

منسوب به نوذر ٠ از نسل نوذر ٠

جملاتی از کاربرد کلمه نوذری

کاظم وزیری هامانه از سمت خود برکنار شد و جای او را غلامحسین نوذری گرفت.
خیالاتی فیلمی به کارگردانی و نویسندگی منوچهر نوذری محصول سال ۱۳۵۲ است.
این روستا دارای قلعه‌ای زیبا به نام قلعه خان است و مردم قدیم روستا در آنجا زندگی می‌کردند. قدمت این روستا از روستاهای دیگر مناطق بیشتر است این روستا دارای دو شهید به نام شهید نوذری و رحمانی است.
برون رفت با خلعت نوذری چه تخت و چه تاج و چه انگشتری
شه نوذری گفت من یافتم از ایرا چنین تیز بشتافتم
وی مدتی در رادیو و در برنامۀ صبح جمعه با شما به کارگردانی منوچهر نوذری همکاری داشته است.
مسابقه هفته: مهران مدیری در نقش مجری، رضا عطاران در نقش شرکت‌کننده محبوب و چند بازیگر دیگر در قامت شرکت‌کنندگان مسابقه‌ای که مدام از طرف مجری تحقیر می‌شدند، آیتمی که مخاطبان آن را شوخی با مسابقه هفته با اجرای منوچهر نوذری می‌دانستند.
ایرج نوذری (زادهٔ ۷ اسفند ۱۳۴۲) در تهران، هنرپیشه و کونگ‌فوکار اهل ایران است. او فرزند منوچهر نوذری است.
ایوالله فیلمی به کارگردانی و نویسندگی منوچهر نوذری محصول سال ۱۳۵۰ است.
ژیلاامیرشاهی میگوید: درهمین زمینه به اتفاق اقایان منوچهرنوذری و احسان کرمی وخانم شبنم فرشادجو به حراست رفته و اعتراض کردیم اقای احسان کرمی به شوخی پرسیدند : مگرخانم محتشم نمی دانستند ان هم دانشگاهی بسیجی اکنون ازمقامات امنیتی هستند که اسم اوردند؟ در پاسخ گفتند: ربطی به نام بردن از کسی نداشته بلکه مرتبط با پرداختن به موضوع گشت ارشادبوده ودستورسانسور هم از بالا ست اقای نوذری با کنایه گفتند: هیچ وقت معلوم نشد این بالایی ها که همیشه میگویید چه کسانی هستند. به علت ان شوخی ضمن توبیخ بالغو بورسیه احسان کرمی را از دانشگاه بین المللی اخراج نمودند.
از فروردین ۵۷ وقتی ۱۵ ساله بود رسما در کنار پدرش حضور در رادیو را تجربه کرد، در سال‌های قبل از انقلاب نیز در برنامه شما و رادیو با اجرای منوچهر نوذری بازی می‌کرد، پس از انقلاب نیز در برنامه صبح جمعه با شما حضور یافت.
برفت و ببرد آنک بد نوذری سواران جنگ‌آور و لشکری
که چون نوذری از نژاد کیان به تخت کیی بر کمر بر میان
یکی دست در دست بیژن نهاد دگر زان شه نوذری کرد یاد
وی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشتهٔ زبان‌شناسی و به زبان‌های سانسکریت، هندی، اردو، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی مسلط است و هم‌اکنون ریاست امور بین‌الملل کونگ‌فوی ایران را برعهده دارد. او در ۲۱ مهر ۱۳۹۴ در یک مسابقهٔ اسب‌دوانی دچار سانحه شد. وی با بازی در نقش «سرگرد علی امیری» در سه فصل مجموعه تلویزیونی کلانتر به شهرت رسید. وی همچنین میهمان برنامه صندلی داغ با اجرای پدرش منوچهر نوذری بوده است.