نودهک

نودهک

معنی کلمه نودهک در لغت نامه دهخدا

نودهک. [ ن َ دِ هََ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان دودانگه بخش ضیأآباد شهرستان قزوین ،در 16 هزارگزی شرق ضیأآباد، در جلگه معتدل هوائی واقع است و 486 تن سکنه دارد. آبش از رودخانه خررود،محصولش غلات و کشمش و گردو و بادام ، شغل مردمش زراعت و گلیم بافی است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 1 ).
نودهک. [ ن َ دِ هََ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان جلال ازرک بخش مرکزی شهرستان بابل ، در 17 هزارگزی غرب آمل در دشت مرطوب معتدل هوائی واقع است و 275 تن سکنه دارد. آبش از رودخانه کته پشت ، محصولش برنج و کنف و صیفی و پنبه و نیشکر، شغل مردمش زراعت است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3 ).
نودهک. [ ن َ دِ هََ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان میان دورود بخش مرکزی شهرستان ساری ، در 2 هزارگزی شمال نکا، در دشت مرطوب معتدل هوائی واقع است و 270 تن سکنه دارد. آبش از رودخانه نکا، محصولش برنج و غلات و پنبه و صیفی ، شغل مردمش زراعت است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3 ).

معنی کلمه نودهک در دانشنامه عمومی

نودهک (نکا). نودهک یک روستا در ایران است که در بخش مرکزی شهرستان نکا در استان مازندران واقع شده است.
این روستا در دهستان قره طغان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۸۳۵ نفر ( ۴۴۰ خانوار ) بوده است.

جملاتی از کاربرد کلمه نودهک

آبخوان‌داری نوین در ایران نخستین بار توسط آهنگ کوثر از سال ۱۳۵۱ در سطحی محدود در نودهک شروع شد و از ۱۳۵۸ در منطقه دم قنات جونگان و گربایگان فسا در ابعادی وسیع‌تر ادامه یافت. در سال ۲۰۰۲، طرح آبخوان‌داری کوثر توانست حمایت مالی بلژیک و سازمان ملل و یونسکو را نیز جذب کند. این طرح مورد حمایت ایکاردا نیز قرار گرفت.