مادموازل

معنی کلمه مادموازل در لغت نامه دهخدا

مادموازل. [ زِ ] ( فرانسسوی ، اِ ) دخترخانم. دوشیزه. عنوانی که فرانسویان به دختران و زنان شوی ناکرده می دهند.

معنی کلمه مادموازل در فرهنگ معین

(ما زِ ) [ فر. ] (اِ. ) دوشیزه ، دختر خانم .

معنی کلمه مادموازل در فرهنگ عمید

دوشیزه، دخترخانم.

معنی کلمه مادموازل در فرهنگ فارسی

( اسم ) دختر خانم : دوشیزه .
فرانسوی دختر خانم

معنی کلمه مادموازل در ویکی واژه

دوشیزه، دختر خانم.

جملاتی از کاربرد کلمه مادموازل

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به سان‌فرانسیسکو، آبراهام لینکلن، جنگ‌های صلیبی، آخرین روزهای پمپی، ماجراهای مارکو پولو، برادوی بیل، پاریس، قماربازان، فرار از زندان، زنبور سبز دوباره حمله می‌کند!، مادموازل فی‌فی، قاتل مادرزاد، شکار مرگبار، آقای بلندینگ خانه رؤیایی خود را می‌سازد و تجارت پرمخاطره اشاره کرد.
این عصب‌شناس، که از بیمار در یادداشت‌هایش به نام مادمازل ایکس نام برده‌است در مورد ویژگی‌های او توصیف می‌کند. بیمار باور داشت که مغز، سیستم عصبی معده و روده‌ای ندارد؛ با این وجود او اعتقاد داشت که وجودش جاودانی و نامیراست. به دلیل همین اعتقاد، او حتی زمانی که برای وی غذا می‌آوردند، از خوردن امتناع می‌کرد؛ پس مدتی مادموازل ایکس به دلیل ضعف ناشی از گرسنگی مفرط درگذشت. پس از کشف نشانگان مرده متحرک توسط ژول کوتارد نام این بیماری توهم کوتارد یا نشانگان کوتارد نامگذاری شد.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است، می‌توان به راه بازگشت، طلسم‌شده، آقای جردن وارد می‌شود، ژاندارک، مادموازل فی‌فی و خون بر خورشید اشاره کرد.
دیدیون از ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۴ در طول هفت سال کارش در مجله وگ راه خود را از آگهی نویسی تبلیغاتی به ویرایشگر ویژه تبدیل کرد. مجله مادموازل مقاله دیدیون را در ژانویه ۱۹۶۰ با عنوان «غول برکلی: دانشگاه کالیفرنیا» منتشر کرد. زمانی که در وگ بود در دلتنگی دوری از کالیفرنیا اولین رمان خود را با نام دویدن و رود (۱۹۶۳) در مورد خانواده ساکرامنتو نوشت. نویسنده و دوست او جان گرگوری دان به او در ویرایش این کتاب کمک کرد.