فیلم جاسوسی

فیلم جاسوسی

معنی کلمه فیلم جاسوسی در فرهنگستان زبان و ادب

{spy film, espionage film} [سینما و تلویزیون] فیلمی معمولاً با مایه های احساسی که قهرمان آن در عملیات مخفیانه با مأموران و تشکیلات مخفی خارجی مبارزه می کند

معنی کلمه فیلم جاسوسی در دانشنامه عمومی

فنجام اعمال جاسوسی می شود که یا به صورت فانتزی و خیالی هستند ( مانند جیمز باند یا ماموریت غیر ممکن و یا سری فیلم های بورن و کینگزمن ) یا به صورت واقعی و مستند است.

معنی کلمه فیلم جاسوسی در ویکی واژه

فیلمی معمولاً با مایه‏های احساسی که قهرمان آن در عملیات مخفیانه با مأموران و تشکیلات مخفی خارجی مبارزه می‌کند.

جملاتی از کاربرد کلمه فیلم جاسوسی

آخرین اکران مور در سال ۲۰۱۷، دنباله‌ای از فیلم جاسوسی کینگزمن: سرویس مخفی (۲۰۱۴) با نام فرعی محفل طلایی با بازی کالین فرث و تارون اجرتون بود. او نقش پاپی آدامز کارآفرین شرور را بازی کرد که یک اتحادیهٔ مواد مخدر را اداره می‌کند. مور علی‌رغم اقدامات شخصیتش، نقشی را ایفا کرد تا پاپی را «عجیب اما معقول» جلوه دهد. پیتر دبروژ این فیلم را «نامانوس» توصیف کرد و نوشت که مور نقش او را «همان‌طور که مارتا استوارت با یک زن خانه‌دار اهریمنی دههٔ ۱۹۵۰ پیوند زد» بازی کرده‌است. این فیلم بیش از ۴۱۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت.
از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم جاسوسی که دوستم داشت، فقط بخاطر چشمان تو، پیه‌اش را به تنت بمال و نمایی از یک قتل اشاره کرد.
بوش فیلمنامه زوتوپیا استودیوی انیمیشن والت دیزنی را نوشت و همچنین به همراه بایرون هاوارد و ریچ مور این فیلم را کارگردانی کرد. او در اوایل به پروژه زوتوپیا پیوست، قبل از اینکه از یک فیلم جاسوسی به یک رویه پلیس تبدیل شود. او برای کار بر روی یک فیلم جاسوسی هیجان زده بود زیرا هم پدر و هم پدربزرگش برای آژانس اطلاعات مرکزی کار می کردند.
از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم جاسوسی که دوستم داشت، برای ملکه و کشور اشاره کرد.
در طی دو دهه بعد، دنچ خود را به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیگران تئاتر در بریتانیا مطرح کرد و در تئاتر ملی سلطنتی و رویال شکسپیر کامپنی مشغول به فعالیت بود. او در آن زمان برای حضورش در تلویزیون، که شامل نقش‌های اصلی مجموعه‌های عاشقانه‌ای خوب (۱۹۸۱–۱۹۸۴) و با گذشت زمان (۱۹۹۲–۲۰۰۵) می‌شد، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. او به ندرت در فیلم‌ها ظاهر می‌شد و نقش‌های مکمل فیلم‌های برجسته‌ای مانند اتاقی با یک چشم‌انداز (۱۹۸۵) را بر عهده داشت. او برای بازی در نقش اِم در فیلم جاسوسی گولدن‌آی (۱۹۹۵) به شهرت بین‌المللی دست یافت. او این نقش را در هشت فیلم جیمز باند ایفا کرد که برجسته‌ترین آن‌ها در اسکای‌فال (۲۰۱۲) بود و با حضور کوتاهی در اسپکتر (۲۰۱۵) به پایان رسید.