نیور
معنی کلمه نیور در لغت نامه دهخدا

نیور

معنی کلمه نیور در لغت نامه دهخدا

نیور. [ وَ ] ( اِ ) آنچه در کره هوا متکون و پیدا شود. ( انجمن آرا ). کاینات. ( برهان قاطع ). از برساخته های دساتیر است. رجوع به فرهنگ دساتیر ص 273 و نیز رجوع به نیوار شود.

معنی کلمه نیور در فرهنگ فارسی

آنچه در کره هوامتکون و پیدا شود ٠ کاینات ٠ از برساخته های دساتیر است ٠

معنی کلمه نیور در دانشنامه عمومی

شهر نیور ( به فرانسوی: Niort ) در شهرستان دو - سور در ناحیه پواتو - شارنت با جمعیت ۵۸٬۰۶۶ نفر در کشور فرانسه واقع شده است

معنی کلمه نیور در دانشنامه آزاد فارسی

نِئور
رجوع شود به:نور، دریاچه

جملاتی از کاربرد کلمه نیور

جواد ظریف وزیر خارجه پیشین ایران در گفتکو با طلوع نیور مدعی شد که تلاش‌های قاسم سلیمانی باعث صلح و به ثمر نشستن کنفرانس بن بود. وی همچنین مدعی شد که در ابتدا اجماع جهانی بر روی بازگشت سلطنت به افغانستان بود اما ایران مانع شده و نظر جهانی را عوض کرد.
این جاده که در کشور فرانسه قرار دارد از شهر نیور شروع شده و در شهر لا روشل به پایان می‌رسد.
در ۱۰ نوامبر، آلبوم آن‌ها همراه با موزیک‌ویدیو منتشر شد و شوکیسی به مناسبت انتشار آلبوم برگزار شد. همراه با انتشار، آهنگ در چارت‌هایی همچون ام نت، جنی، مانکی۳ و نیور رتبهٔ اول را به دست‌آورد و باقی آهنگ‌های آلبوم هم در چارت‌ها قرار گرفتند.ویکس پروموشن خود را از ۱۳ نوامبر در موزیک شوها آغاز کرد که اولین برد خود را در ۱۷ نوامبر داشت.در ۱۹ نوامبر، آلبوم آن‌ها در جایگاه سوم در چارت آلبوم‌های جهانی بیلبورد قرار گرفت.در ۴ دسامبر، ویکس با استیجی در موزیک بانک، پروموشن‌های خود را به پایان رساند.
شهر نیور خواهرخواندهٔ تومه‌یوسو هست.