نیم فصل

معنی کلمه نیم فصل در لغت نامه دهخدا

نیم فصل. [ ف َ ] ( ص مرکب ) لباس نیم فصل ؛ جامه بهاره و جامه پائیزه. ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه نیم فصل در فرهنگ فارسی

لباس نیم فصل : جام. بهار. و جام. پائیزه .

جملاتی از کاربرد کلمه نیم فصل

در دور اول جام حذفی همان سال بروسیا مقابل روت وایس اسن با نتیجه ۲_۱ پیروز شد. در هفته اول بوندسلیگا، بروسیا با تک گل نیکو آلودی، دربی راین را با پیروزی پشت سر گذاشت و پس از پیروزی ۳_۱ خانگی مقابل هامبورگ با ۲۸ امتیاز از هشت برد، چهار تساوی و پنج باخت و حضور در جایگاه ششم، نیم فصل اول را به پایان رساند.
در جام حذفی همان سال، بروسیا پس از پنج سال به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید. در شروع فصل ۲۰۱۰/۱۱ اولین پیروزی برابر بایر لورکوزن رغم خورد اما در پایان نیم فصل اول، تیم دوباره جایگاه آخر قرار گرفته بود.
او در اوایل جام تخت جمشید ۱۳۵۶ مربیگری راه‌آهن را پذیرفت. وی در ۱۱ بازی مربیگری کرد و با ۱ برد و ۷ باخت، پیش از پایان نیم فصل اخراج شد و به شوروی برگشت.
در پایان فصل ۱۵–۲۰۱۴، آزمون قرارداد قرضی خود را با روستوف تا پایان فصل ۱۶–۲۰۱۵ تمدید کرد. او اولین گل فصل خود را در ۲۲ اوت ۲۰۱۵ در باخت ۱–۲ مقابل زسکا مسکو به ثمر رساند. پس از نمایش‌های خوب او در نیم فصل اول، او به باشگاه لیگ برتر انگلیسی استوک سیتی لینک شد. او بعداً در مارس ۲۰۱۶ به باشگاه انگلیسی اورتون لینک شد.
یک هفته پس از کناره‌گیری کریمی از مربیگری در استقلال بازیهای لیگ برتر نیز به پایان رسید و مسئولیت امیر قلعه‌نویی که در نیم فصل دوم لیگ برتر هدایت تیم مس کرمان را بر عهده گرفته بود در این تیم کرمانی به پایان رسید و این مربی برای سومین بار هدایت استقلال را برعهده گرفت. استقلال که با آمدن قلعه‌نویی روحیه تازه‌ای گرفته بود در نیمه‌نهایی جام حذفی و باز هم در ضربات پنالتی تیم فولاد خوزستان را از پیش رو برداشت و به فینال رسید. استقلال در بازی رفت فینال که به صورت رفت و برگشت برگزار میشد با یک گل مغلوب تیم پگاه گیلان شد ولی در بازی برگشت در ورزشگاه آزادی با نتیجه سه بر یک این تیم را شکست داد و و در تجمع صد هزار نفری هوادارانش موفق به کسب قهرمانی در جام حذفی ایران شد.
پس از حواشی که برای سعید لطفی و بازی ندادن وی در تیم استقلال به‌وجود آمد، او در جشن قهرمانی استقلال در جام حذفی از هواداران خداحافظی کرد و به تیم سابق خود باشگاه فوتبال پیکان بازگشت و در دوسالی که در تیم پیکان سپری نمود 43(سال87 تا 89) بازی و سه گل برای این تیم به ثمر رسانید که یکی از گل‌های او به تیم سابقش استقلال بود. در نیم فصل اول فصل 89-90 به باشگاه فوتبال پاس همدان پیوست و در 12 مسابقه‌ای که برای این تیم انجام داد، یک گل به ثمر رسانید و این آخرین حضور سعید لطفی به عنوان بازیکن در مستطیل سبز بود.
لک پس از یک نیم فصل حضور در تیم فوتبال صبا تصمیم گرفت ادامه کار خود را در فصل شانزدهم لیگ در سایپا سپری کند. تیمی که تنها ۱۴ بار برای آن، درون دروازه قرار گرفت.
کنعانی‌زادگان در تیم‌های جوانان استقلال ماهشهر و جوانان پرسپولیس بازی کرده‌است. وی در نیم فصل ۱۳۹۰ به تیم اصلی پرسپولیس پیوست، سپس برای گذراندن خدمت سربازی به عضویت باشگاه ملوان درآمد. او پس از گذراندن خدمت سربازی، حضوری کوتاه و ناموفق در استقلال تهران داشت. بار دیگر در لیگ نوزدهم ایران به پرسپولیس پیوست و کم‌کم در طول دو فصل، پیشرفت بسیار بالایی کرد و به مدافع فیکس پرسپولیس و در پی آن تیم ملی ایران تبدیل شد.
علیرضا حقیقی پس از بازگشت به باشگاه روبین کازان در نقل و انتقالات نیم فصل زمستانی ژانویه ۲۰۱۴ به صورت قرضی به اسپورتینگ کوویلیا در لیگ دسته دوم پرتغال پیوست.
او که در پنج هفته پایانی نیم فصل نخست یار ذخیره بود و در دربی بازی نکرد رؤیای بازی در جام ملت‌ها را از دست داد و قراردادش را با استقلال فسخ کرد.