نیسون

معنی کلمه نیسون در لغت نامه دهخدا

نیسون. ( ع اِ ) انیسون. ( ناظم الاطباء ). رجوع به انیسون شود.

جملاتی از کاربرد کلمه نیسون

لیام نیسون در اصل بخشی از جان کیتینگ را قبل از آنکه پیتر ویر هدایت جف کانو را بر عهده بگیرد برنده شد. دیگر بازیگران مورد توجه داستین هافمن، تام هنکس و میکی رورک بودند.
در ماه مه ۲۰۲۳، اعلام شد که نیسون و کیری در این فیلم بازی خواهند کرد و استودیوکانال به‌طور کامل بودجه فیلم را تأمین خواهد کرد. در اکتبر ۲۰۲۲، اعلام شد که جرجینا کمبل به بازیگران پیوست. در مارس ۲۰۲۳، اعلام شد که سوزی بیکن به گروه بازیگران اضافه شد. و فیلمبرداری در ایتالیا و مراکش آغاز شد.
رأس الغول تا کنون در رسانه‌ها و اقتباس‌های مختلفی حضور داشته است. این شخصیت توسط دیوید وارنر در بتمن: مجموعه پویانمایی، لیام نیسون در سه‌گانه شوالیه تاریکی، جیسون آیزکس در بتمن: پشت نقاب سرخ، دی بردلی بیکر در مجموعه بازی‌های ویدئویی بتمن: آرکهام، مت نیبل در مجموعه تلویزیونی ارو ورس و الکساندر صدیق در گاتهام به تصویر کشیده شده‌است.
در سال ۲۰۱۶، جین نقش قهرمان فیلم جنگی پرفروش تابستانی، عملیات کرومیت را در کنار لیام نیسون و لی جونگ-جه بازی کرد. سپس او به عنوان قهرمان درام تاریخی افسانه اوک‌نیو در پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس ام‌بی‌سی به کارگردانی، کارگردان مشهور لی بیونگ هون انتخاب شد.
از بازیگران آن می‌توان به لیام نیسون در نقش ژان والژان، جفری راش در نقش ژاور، اوما تورمن در نقش فانتین، کلیر دینز در نقش کوزت و هانس ماتسون در نقش ماریوس پونتمرسی اشاره کرد.
شرکت فیلم‌سازی فرانسوی استودیوکانال و تهیه کننده مایکل شمبرگ در حال تولید یک بازسازی انگلیسی زبان با کارگردان اصلی فیلم و با بازی لیام نیسون تحت عنوان "پودر سخت" هستند.
در ژانویهٔ ۲۰۱۰، اولاتیوند اوسونسانمی به‌عنوان کارگردان این فیلم از کمپانی گولد سایرکل معرفی شد؛ با فیلمنامه‌ای با نویسندگی بایرون ویلینگر و فیلیپ د بلاسی. بیش از یک سال بعد، در اوت ۲۰۱۱، جولیان جارولد اعلام کرد که کارگردانی این فیلم را بر عهده خواهد داشت. در سپتامبر ۲۰۱۵ گزارش شد که لیام نیسون نقش اصلی فیلم را بازی خواهد کرد و فیلم توسط استودیو کانال تولید خواهد شد. در ژانویهٔ ۲۰۱۶ ژائومه کولت-سرا برای کارگردانی این فیلم یک قرارداد بست. این چهارمین همکاری این کارگردان با لیام نیسون محسوب می‌شود.
خاب نیسان، هاب نیسین، یا هاب نیسون (به آرامی نو آشوری، "اول آوریل")، همچنین با نام "رشا د شتا" (آشوری: ܪܫܐ ܕܫܢܬܐ، "آغاز سال") و به عنوان آکیتو یا سال نو آشوری، جشن بهار در میان بومیان آشوری شمال عراق، شمال شرق سوریه، جنوب شرق ترکیه و شمال غرب ایران است که در تاریخ ۱ آوریل برگزار می‌شود.
همچنین آنتونی دنیلز در نقش سی‌تری‌پی‌او، تمورا موریسون، ایان مک‌دیارمید در نقش پالپاتین و لیام نیسون در نقش کوای-گان جین حضور افتخاری دارند.
بازسازی آمریکایی با عنوان سه روز آینده در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۰ منتشر شد. در این فیلم راسل کرو، الیزابت بنکس و لیام نیسون بازی می‌کنند و کارگردانی آن را پل هگیس بر عهده دارد.