نوران

نوران

معنی کلمه نوران در لغت نامه دهخدا

نوران. ( اِخ ) دهی است از دهستان ایردموسی از بخش مرکزی شهرستان اردبیل ، در 9 هزارگزی جنوب اردبیل و 4 هزارگزی جاده اردبیل به تبریز، در منطقه کوهستانی و معتدل هوائی واقع است و 638 تن سکنه دارد.آبش از رودخانه آغ امام ، محصولش غلات و حبوبات ، شغل مردمش زراعت است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 4 ).

معنی کلمه نوران در فرهنگ فارسی

دهی است از دهستان ایردیموسی بخش مرکزی شهرستان اردبیل در ۹ هزار گزی جنوب اردبیل و ۴ هزار گزی جاد. اردبیل به تبریز در منطق. کوهستانی معتدل هوائی واقع است و آبش از رودخانه آغ امام محصولش غلات و حبوبات شغل مردمش زراعت است ٠

معنی کلمه نوران در فرهنگ اسم ها

اسم: نوران (دختر) (فارسی، عربی) (طبیعت) (تلفظ: nurān) (فارسی: نوران) (انگلیسی: nuran)
معنی: منسوب به نور، روشن، درخشان، ( به مجاز ) زیباروی، ( نور، ان ( پسوند نسبت ) )، ( عربی ـ فارسی ) ( نور + ان ( پسوند نسبت ) )، نور ( عربی ) + ان ( فارسی ) مرکب از نور ( روشنایی ) + ان ( پسوند اتصاف )، نام روستایی در نزدیکی اردبیل

معنی کلمه نوران در دانشنامه عمومی

نوران (سیرجان). نوران یک روستا در ایران است که در شهرستان سیرجان واقع شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه نوران

تپه حسن نوران مربوط به سدهٔ ۶ تا ۸ ه.ق است و در شهرستان اشنویه، بخش مرکزی، دهستان اشنویه شمالی، روستای حسن نوران واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۵۸۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
تپه درواسری مربوط به هزاره اول قبل از میلاد - سدهٔ ۶ تا ۸ ه.ق است و در شهرستان اشنویه، بخش مرکزی، دهستان اشنویه شمالی، روستای حسن نوران واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۵۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
وز او هر شب دُر فشانند تا روز هزاران جِرم نوران مدور
تپه نوران دیکی مربوط به دوره اشکانیان است و در شهرستان اردبیل، بخش مرکزی، دهستان سردابه، روستای عموقین واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۴۵۳۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
داغ تپه سی مربوط به عصر آهن - دوره اشکانیان دوره ساسانیان است و در شهرستان اردبیل، بخش مرکزی، دهستان بالغلو، روستای نوران واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۴۵۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
شب ما تیره شد ای ماه دل افروز برآی نور رویت به شب تیره بی نوران ده
ترزگه در روان فرانسه به دنیا آمده و در بوئنوس ایرس آرژانتین رشد یافته‌است. وی فرزند بازیکن قدیمی فرانسوی آرژانتینی جرج ترزگه است که هم‌اکنون به عنوان نماینده وی کار می‌کند. دیوید و همسر وی بیتریس دارای دو فرزند به نام‌های آرون و نوران هستند. همسر وی اسپانیایی است.