نوراللهی

معنی کلمه نوراللهی در لغت نامه دهخدا

نوراللهی. [ رُل ْ لا هی ] ( اِخ ) دهی است از دهستان هنام و بسطام از بخش سلسله شهرستان خرم آباد، در 11 هزارگزی جنوب شرقی الشتر و 13 هزارگزی مشرق جاده خرم آباد به کرمانشاه ، در جلگه سردسیری واقع است و 360 تن سکنه دارد. آبش از سراب هنام ، محصولش غلات و لبنیات و حبوبات و پشم ، شغل اهالیش زراعت و گله داری است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 6 ).

جملاتی از کاربرد کلمه نوراللهی

در آرزوی ازدواج فیلمی ایرانی به کارگردانی اصغر هاشمی، نویسندگی فریدون جیرانی و اصغر هاشمی و تهیه‌کنندگی هوشنگ نوراللهی محصول سال ۱۳۶۹ است.
- در دقیقه ۱۲،مهدی شیری، از سمت راست، یک پاس خوب را ارسال کرد که به احمد نوراللهی رسید. اما شوت خطرناک و محکم این بازیکن، با برخورد به دیو بولتوش، راهی کرنر شد.
احمد نوراللهی ۷ بازی برای تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال انجام داده‌است.
در ۲۴ آبان ۱۳۹۷، احمد نوراللهی نخستین بازی خود را برای ایران، با نظر کارلوس کی‌روش و در برابر ترینیداد و توباگو انجام داد. او همچنین در فهرست پایانی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ قرار گرفت.
این دیدار در حالی برگزار می‌شد که ۳۵٬۰۲۲ تماشاگر در ورزشگاه کاشیما ساکر حضور داشتند. پرسپولیس در نیمهٔ نخست مسابقه، به ویژه در دقایق ابتدایی مالکیت توپ را در اختیار داشت و صاحب موقعیت‌های گلزنی خوبی شد. در دقیقهٔ ۴، یک ارسال از بشار رسن برای علی علیپور موقعیت خوبی ایجاد کرد که ضربهٔ این بازیکن در شش‌قدم، به سر جونگ سئونگ-هیون برخورد کرد و راهی کرنر شد. ۲ دقیقه بعد نیز یک ضربهٔ ایستگاهی به سود پرسپولیس اعلام شد و ضربهٔ احمد نوراللهی توسط دروازه‌بان کاشیما آنتلرز، کوون سون-تائه به بیرون فرستاده شد.
رسول‌اف فیلم‌سازی را با آثار کوتاه و تجربی آغاز کرد و سپس به دعوت رسول صدرعاملی، با حضور در فیلم دختری با کفش‌های کتانی (۱۳۷۷) به عنوان دستیار کارگردان، وارد سینمای حرفه‌ای شد. او در ۲۹ سالگی، اولین فیلم بلند خود را به نام گاگومان (۱۳۸۰) که مستندی داستانی بود، به تهیه‌کنندگی هوشنگ نوراللهی ساخت. گاگومان، سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول از بیست‌ویکمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم فجر و تندیس بهترین فیلم مستند از ششمین جشن خانهٔ سینما را برای رسول‌اف به ارمغان آورد.
بدری نوراللهی (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۰۹) دوبلور ایرانی است. او از ده‍هٔ ۱۳۳۰ تا ۱۳۶۰ مشغول به فعالیت بود.
پروفسور خشنود نوراللهی پژوهشگر دانشگاه هاروارد و استاد تمام مهندسی
زهره شکوفنده به سالِ ۱۳۲۹ در تهران متولد شد و دارای اصالتی کرمانشاهی است. سال ۱۳۳۴ در پنج سالگی توسط دختر عمه‌اش بدری نوراللهی برای گویندگی به‌جای بچه‌ها به عرصه دوبله پا گذاشت و در فیلمی به نام «ولگردها» گویندگی کرد. سپس در سال ۱۳۳۵ با گویندگی در فیلم «دختر نمکزار» دوبله را زیر نظر هوشنگ لطیف‌پور آموخت. پدرش حشمت‌الله شکوفنده گوینده بود و برادرش شهرام شکوفنده هم به‌جای بچه‌ها حرف می‌زد. همچنین منوچهر اسماعیلی دوبلور برجسته و فریدون اسماعیلی گوینده رادیو، پسر عمه‌هایش می‌باشند. برادر دیگرش کامبیز شکوفنده نیز در کار دوبله مشغول است.
در فصل ۱۴۰۰، احمد نوراللهی با قراردادی یک ساله به شباب الاهلی امارات پیوست. قرارداد او بعدا به مدت یک سال دیگر تمدید شد.