نمک کور

نمک کور

معنی کلمه نمک کور در لغت نامه دهخدا

نمک کور. [ ن َ م َ ] ( ص مرکب ) ناسپاس. کافرنعمت. ( یادداشت مؤلف ).
نمک کور. [ ن َ م َ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان کزاز پائین بخش سربند شهرستان اراک ، در 18هزارگزی شمال شرقی آستانه واقع است و 2232 تن سکنه دارد. آبش از قنات ، محصولش غلات و بنشن و کشمش و چغندر قند و بادام ، شغل مردمش زراعت و قالی بافی است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 2 ).

معنی کلمه نمک کور در فرهنگ فارسی

ده دهستان کزاز پائین بخش سربند شهرستان اراک استان یکم . در ۱۸ کیلومتری شمال خاوری آستانه بر سر راه قدیمی اراک به ملایر واقع است . کوهستانی و سردسیر است و ۲۲۳۲ تن سکنه دارد . محصولش غلات بنشن کشمش چغندر قند و بادام .
دهی است از دهستان کزاز پائین بخش سربند شهرستان اراک در ۱۸ هزار گزی شمال شرقی آستانه واقع سات و آبش از قنات محصولش غلات و بنشن و کشمش و چغندر قند و بادام شغل مردمش زراعت و قالی بافی است ٠

معنی کلمه نمک کور در دانشنامه عمومی

نمک کوه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی ایران است. مردم این روستا ترک زبان هستند.
این روستا در دهستان سده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۶۶۴ نفر ( ۲۳۱ خانوار ) بوده است.

جملاتی از کاربرد کلمه نمک کور

تپه قلعه دوشی (قز قلعه سی) مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان اراک، بخش مرکزی، روستای نمک کور واقع شده و این اثر در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۸۶۰۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.