نمرات

معنی کلمه نمرات در لغت نامه دهخدا

نمرات. [ ن ُ م َ ] ( اِ ) جمع منحوتی است از نمره. رجوع به نمره شود.

معنی کلمه نمرات در فرهنگ فارسی

( اسم ) جمع نمره .

جملاتی از کاربرد کلمه نمرات

برونو در خانواده‌ای متوسط و در کنار برادر بزرگترش ریکاردو بزرگ شده است. پدرش هم زمانی فوتبالیست بوده، ولی این ورزش را به دلیل تامین هزینه‌های خانواده کنار گذاشته است. برونو آن‌قدر خود را وقف فوتبال کرده بود که تحصیل خود را هم فدای آن کرد و قبل از آنکه مقطع یازدهم را به پایان برساند، مدرسه را ترک کرد. با این حال، او اصلا دانش آموز ضعیفی نبود و نمرات متوسط روبه بالایی داشت.
به عنوان مثال، ساکت و همکاران اشاره کرده‌اند که در مقاله استیل و آرونسون (۱۹۹۵) در آزمایشی که در آن تهدید کلیشه حذف شد، شکاف دستاورد باقی‌مانده همچنان در ابعادی است که به‌طور معمول بین میانگین نمرات آفریقایی-آمریکایی و اروپایی-آمریکایی‌ها در آزمون‌های استاندارد در مقیاس بزرگ گزارش می‌شود (در حدود یک انحراف استاندارد). در مکاتبات بعدی بین ساکت و همکارانش با استیل و آرونسون، ساکت و همکارانش نوشتند که «آنها [استیل و آرونسون] موافق آن هستند که تعبیر نادرستی از نتایج آن‌ها است اگر نتیجه بگیریم که از بین بردن تهدید کلیشه باعث حذف شکاف آزمون نمره بین آمریکایی‌های آفریقایی و سفید می‌شود».
ان تی یو ای به نه مدرسه آکادمیک تقسیم می‌شود، هشت تایش برای رشته‌های مهندسی از جمله معماری، و یکی برای علم کاربردی (ریاضی و فیزیک) است. مدت تحصیلات کارشناسی پنج سال است. ورود به ان تی یو ای بسیار سخت است و از طریق کسب نمرات ممتاز در آزمون‌های پان هلنیک میسر است. این تصور وجود دارد که اکثریت گستردهٔ دانش آموزان برتر آزمونهای پان هلنیک که به علوم و فناوری علاقه‌مندند هرساله به ان تی یو ای می‌روند. دانشگاه از 700 کارکنان دانشگاهی، 140 دستیار علمی و 260 کارکنان فنی و اداری تشکیل می‌شود. حدود 8,500 دانشجوی لیسانس و حدود 1,500 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد.
کاترین در دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند واقع در شمال بریتانیا تحصیل می‌کرد. او در رشتهٔ تاریخ هنر درس می‌خواند و با شاهزاده ویلیام آشنا شد. وی با نمرات عالی فارغ‌التحصیل شد.
در رشته‌هایی که اکثر کار دانشجو با کارهای کیفی نظیر هنر و معماری و… است، نمرات نیز به صورت کیفی خواهد بود.
هیچ یک از نمرات تو چنین خوب نبود
بر اساس رده‌بندی منتشر شده اسرائیل، تونس و مراکش به ترتیب بالاترین نمرات را در سال ۲۰۱۷ کسب کرده‌اند. در حالی که یمن، عربستان سعودی و سوریه در پایین جدول امتیازات قرارگرفته‌اند. نمودار زیر بیان کنندهٔ میزان امتیاز هر کشور و نوع حکومت آن است[۹].
از طرف دیگر، می‌توان با هدف شناسایی افرادی با پتانسیل تحصیلی بالاتر، گروهی از کودکان کم‌بضاعت را آزمود. سپس برای ۱٪ برتر آزمون، دوره‌های ویژهٔ پیشرفته، تدریس خصوصی، مشاوره و رایانه فراهم کرد. حتی اگر این برنامه مؤثر باشد شاید یک سال دیگر با تکرار آزمون میانگین نمرات آن‌ها کمتر شود. با این حال، شاید در این شرایط در نظر گفتن گروه کنترلی متشکل از کودکان کم‌بضاعت که نیازهای ویژهٔ آن‌ها نادیده گرفته شده‌است غیراخلاقی تلقی شود. ممکن است محاسبات ریاضی انقباضی این اثر را تعدیل کند، اگرچه به اندازه روش گروه کنترل قابل اتکا نخواهد بود (همچنین مراجعه شود به مثال استاین).
درحال حاضر جنبش ماری کوری از طریق هشتمین برنامه چارچوبی توسعه فنی و تحقیقاتی (با نام افق ۲۰۲۰) تأمین مالی می‌گردد و به 'رکن اول' یا به عبارت دیگر «علم ممتاز» تعلق دارد. شورای تحقیق اروپا بیش از ۶ میلیارد یورو به این طرح تأمین مالی اختصاص داده‌است. تا مارس ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ محقق توسط جنبش ماری کوری مورد حمایت قرار گرفته‌اند. برای نشان دادن این نقطه عطف، کمیسیون اروپا ۳ نفر از نویدبخش‌ترین محققان (که بیشترین نمرات ارزیابی را در سال ۲۰۱۶ کسب کردند) را به عنوان نمادی از اقدامات اتحادیه اروپا در راستای تعالی علم و جابجایی در سطح جهانی در تحقیق انتخاب نمود.
سرترالین برای درمان هراس اجتماعی مؤثر است. بهبود در نمرات در مقیاس اضطراب اجتماعی لیبیویتز با سرترالین یافت شد.
تکن ۲ نمرات خوبی را از سایت‌ها دریافت کرد، و در حال حاضر با جمع کل امتیاز ۹۲٫۵۰٪ در وبگاه گیم‌رنکینگز و ۸۹ از ۱۰۰ در متاکریتیک قرار دارد. وبگاه گیم‌اسپات به این بازی ۹٫۲ از ۱۰ داده، همچنین گرافیک و حرکات نرم شخصیت‌ها را تحسین کرد. وبگاه آی‌جی‌ان نیز با دادن امتیاز ۹ از ۱۰، گرافیک و نورپردازی بازی را تحسین کرده‌است، و در مجلهٔ الکترونیک گیمینگ مانثلی به عنوان بهترین بازی بر روی آرکید سال ۱۹۹۵ شناخته شد.