نقدوز

نقدوز

معنی کلمه نقدوز در لغت نامه دهخدا

نقدوز. [ ن ُ ] ( اِخ ) دهی است کوچک از دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان اهر. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 4 ).

معنی کلمه نقدوز در دانشنامه عمومی

نقدوز یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده است. مرکز دهستان نقدوز می باشد. این روستا ۴۱۸ نفر جمعیت دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه نقدوز

تپه آجرخانه نقدوز مربوط به سده‌های اولیه و میانه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان اهر، بخش مرکزی، دهستان قشلاق، روستای نقدوز واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۳۹۴۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
خلفیان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.این روستا ۳۶۰ نفر جمعیت دارد.
جالیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.این روستا ۱۶ نفر جمعیت دارد.
زگلیک کوربلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.این روستا ۲۳۲ نفر جمعیت دارد.
ساری‌سولی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.این روستا ۵۷۲ نفر جمعیت دارد.
دهستان نقدوز یکی از دهستان‌های بخش فندقلو شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی است. مرکز این دهستان، روستای نقدوز است. دهستان نقدوز در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۷ خورشیدی تأسیس شده است.
دمیرتپه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.این روستا ۱۲۴ نفر جمعیت دارد.