نظر گرفتن

معنی کلمه نظر گرفتن در لغت نامه دهخدا

نظر گرفتن. [ ن َ ظَ گ ِ رِ ت َ ]( مص مرکب ) نظر گردانیدن. ( از آنندراج ). رجوع به نظرگردانیدن شود. رجوع به ترکیبات ذیل مدخل نظر شود.

معنی کلمه نظر گرفتن در فرهنگ فارسی

نظر گردانیدن ٠

جملاتی از کاربرد کلمه نظر گرفتن

بر پایهٔ داده‌های مارس ۲۰۱۲، بدون در نظر گرفتن سرزمین بی‌صاحب بیرطویل، میان مصر و سودان و بخش‌هایی از جنوبگان: روی هم رفته ۲۰۶ کشور در جهان وجود دارد؛ که در این شمارش، ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد است. همچنین ۵۹ مورد هم قلمروهای وابسته‌اند و شماری هم سرزمین‌های خودمختار یا مورد اختلاف‌اند. از گذشته تاکنون، زمین هرگز یک فرمانروایی یکتا نداشته است که در سراسر زمین فرمان براند هرچند فرمانروایی‌هایی بوده‌اند که در دوره‌ای بر بیشتر بخش‌های زمین فرمان می‌رانده‌اند اما امروز از میان رفته‌اند.
تیگران در اولین زمان ممکن و بدون در نظر گرفتن شرایط به آدیابن حمله کرد و به تهدید قلمروی ایران پرداخت. در مقابل، تیرداد نیز بلافاصله وارد صحنه شد و در ناحیهٔ شرق ارمنستان، برتری خود را بار دیگر به اثبات رساند. پیش بینی می‌شد بلاش، که در شرق اوضاع را آرام کرده بود، راهی ارمنستان شود. کوربولون به رغم تصرف دو پایتخت ارمنستان، به خوبی می‌دانست که پیروزی بر بلاش بسیار دشوار و دور است. به همین دلیل، به تیرداد پیشنهاد صلح کرد و تاج پادشاهی را به او داد.
از نکات جالب این فصل از لیگ تخت جمشید تصویب قانون سه تعویض بود. در کنگره چهارم مسابقه‌های فوتبال جام تخت جمشید که در تاریخ یکم دی ۱۳۵۵ تشکیل شد افراد کنگره تصویب کردند تا تیم‌ها بتوانند بدون در نظر گرفتن پست بازیکنان ۳ بازیکن را در طول بازی عوض کنند و همچنین تصویب شد تیم‌های دسته سوم حق شرکت در جام حذفی را خواهند داشت. منبع
من می‌خواهم این تصور که با در نظر گرفتن مقدار مشخصی احتیاط و سازماندهی به پیروزی خواهیم رسید را به کناری نَهَم. نمی‌توانید بدون مقداری دیوانگی تغییرات اساسی به وجود آورید. این از سرکشی سرچشمه می‌گیرد، این شجاعت نیست که به راه‌کارهای پیشین پشت کنید شجاعت این است که آینده را اختراع کنید. برای دیوانگان دیروز این گونه بود تا امروز ما قادر باشیم با نهایت روشنی عمل کنیم. من می‌خواهم یکی از آن مردان دیوانه باشم. ما باید شجاعت اختراع آینده را داشته باشیم. توماس سانکارا، ۱۹۸۵
ما در مرحله اول این طرح همه واحدهای پتروشیمی را درگیر نکرده‌ایم و تولید را با ۱۴ میلیون لیتر در روز شروع کرده‌ایم که با در نظر گرفتن ۴۴ میلیون لیتر تولید فعلی پالایشگاه‌ها، توان تولید بنزین داخلی به ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز می‌رسد که به این ترتیب جمهوری اسلامی عملاً موضوع تحریم بنزین را بی اثر می‌کند.
نگرانی در مورد اثرات منفی زیست‌محیطی رشد اقتصادی، برخی از افراد را بر آن داشته‌است که از سطوح پایین‌تر رشد یا کاملاً ترک رشد حمایت کنند. در دانشگاه، برای دستیابی به این هدف و غلبه بر ضرورت‌های احتمالی رشد، مفاهیمی مانند رشد اقتصادی، اقتصاد پایدار و رشد ناپایدار توسعه یافته‌است. در سیاست، احزاب سبز با پذیرش منشور جهانی سبزها، تشخیص می‌دهند که: رشد اقتصادی به هر قیمتی و استفاده بیش از حد و بی‌رویه از منابع طبیعی بدون در نظر گرفتن ظرفیت حمل زمین، باعث وخیم شدن وضعیت محیط و سبب انقراض عظیم گونه‌ها می‌شود.
قرآن، مرجع اصلی اسلام در همه امور زندگی فردی و جمعی، بیانگر این است که «کل خلقت با وجود خود خدا را ستایش می‌کند». پژوهشگران «هدف غایی شریعت» را «سود مشترک جهانی، رفاه کل خلقت»، توصیف می‌کنند و یادآوری می‌کنند که «هیچ موجودی، چه حال و چه آینده، در تصمیم‌گیری دربارهٔ مسیر اقدام، در نظر گرفتن نمی‌تواند از آن مستثنی شود.».
در اوایل سال ۲۰۱۳، تگزاس کاندیدای اصلی برای مکان تأسیسات پرتاب تجاری جدید اسپیس ایکس بود، اگرچه فلوریدا، جورجیا و سایر مکان‌ها همچنان در رقابت باقی ماندند. قانونی در تگزاس به منظور ایجاد امکان بسته شدن موقت سواحل ایالتی در طول پرتاب، محدودیت مسئولیت برای سر و صدا و سایر خطرات تجاری فضایی، و همچنین در نظر گرفتن بسته‌ای از مشوق‌ها برای تشویق اسپیس‌اکس برای استقرار در براونزویل، تگزاس ارائه شد. برآوردهای اقتصادی سال ۲۰۱۳ نشان داد که اسپیس‌اکس تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا در توسعه و ساخت این تأسیسات سرمایه‌گذاری کرده‌است یک بسته تشویقی ۱۵ میلیون دلاری آمریکا توسط قانون‌گذار تگزاس در سال ۲۰۱۳ تصویب شد.
یکی از روش‌ها و ساختارهای درستی‌یابی چک کردن مدل است. این روش شامل یک اکتشاف جامع سیستماتیک مدل ریاضی است. البته این روش برای مدل‌های محدود و بعضی مدل‌های غیرمحدودی که مجموعه‌های نامحدود حالت‌های آن قابل نمایش به‌طور محدود (با استفاده از انتزاع یا استفاده از مزیت‌های تقارن) است قابل استفاده می‌باشد. به‌طور معمول این راهکار از طریق کاوش کردن تمامی حالت‌ها و انتقالات بین آن‌ها از طریق تکنیک‌های هوشمند و خاص-دامنه با هدف در نظر گرفتن تمامی گروه‌های حالت‌ها در یک عملیات و کاهش مرتبه زمانی محاسباتی آن از این طریق می‌باشد.
• موتور ساعت در سوئیس مونتاژ شده• موتور در سوئیس کنترل و بازبینی نهایی کیفیت شده• بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مونتاژ، هزینهٔ قطعات تولید شده در سوئیس ؛ حداقل 50 درصد از ارزش کل مجموعه قطعات باشد. (این قانون تا ژانویه 2017 دارای تغییراتی خواهد بود)