نصبی

معنی کلمه نصبی در لغت نامه دهخدا

نصبی. [ ] ( اِخ ) حسن بن موسی النصبی. او راست : کتاب الاغانی به حروف معجم که برای متوکل نوشته و بعضی چیزها که اسحاق بن ابراهیم ماهان و عمروبن بانه نیاورده اند آورده ، و کتاب محررات المغنیین. ( از ابن الندیم ) ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه نصبی در فرهنگ فارسی

حسن بن موسی النصبی او راست : کتاب الاغانی به حروف معجم که برای متوکل نوشته و بعضی چیز ها که اسحق بن ابراهیم ماهان و عمرو بن بانه نیاورده اند و کتاب محررات المغنیین .

جملاتی از کاربرد کلمه نصبی

قد حکاه الوشاهٔ من نصبی فأتانی و فال ما یبکیک
اولین نسخه این نرم‌افزار یک نسخه عمومی بود که در سال ۱۹۸۸ برای لپ تاپ‌های اپل که سیستم‌عامل‌های مکینتاش داشتن ساخته شده‌است. نرم‌افزار فتوشاپ نسخه‌های متفاوت با قابلیت‌های متفاوت دارد. مسلماً هرچه نسخه آن جدیدتر باشد کیفیت آن بهتر می‌باشد و ابزارها و حجم فایل نصبی افزایش می‌یابد. فتوشاپ از زبان‌های فارسی و پشتو پشتیبانی نمی‌کرد و متون آن‌ها براساس زبان عربی قابل تایپ بود. امروزه محصولات ادوبی از زبان‌های خاورمیانه به خوبی پشتیبانی می‌کنند
۴- عدم محدودیت در ابعاد تولیدی با نصبی همانند سنگ طبیعی
تا چند توان وضع مکرر دیدن عزلی نصبی قیامتی آشوبی
زیرا کاربر عموماً به دلیل عادت، شرایط را قبول می‌کند، برنامه غیرمرتبط بعداً نصب می‌شود. نویسندگان نصب‌کننده این کار را انجام می‌دهند. زیرا برنامه غیرمرتبط بابت هر نصبی که تأمین می‌کنند، پرداخت می‌کنند. مسیر جایگزین در نصب‌ کننده، که به کاربر اجازه می‌دهد از نصب برنامه غیرمرتبط صرف‌ نظر کند، کمتر به طور برجسته‌ای نمایش داده می‌شود یا به نظر می‌رسد مغایر با منطق است.(مانند رد شرایط خدمات)
تبلیغات در موبایل یک گونه از تبلیغات است که بر روی تلفن همراه و یا سایر دستگاه‌های ارتباط بی‌سیم انجام می‌شود. این تبلیغات می‌تواند به صورت اجرای اپلیکیشن یا نرم‌افزارهای موبایل، تبلت و دیگر دستگاه‌های ارتباط بی‌سیم باشد. فرستادن متنی به صورت پیامک و یا تبلیغات کلیکی یا نصبی در صفحات وب، اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های موبایلی نیز از گونه‌های تبلیغات موبایلی به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های اصلی این گونه تبلیغات این است که وسیله‌ای که بر روی آن تبلیغ انجام می‌شود، وسیله‌ای شخصی و مربوط به یک فرد خاص است.