نسن

معنی کلمه نسن در لغت نامه دهخدا

نسن. [ ن ِس ِ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان اوزرود بخش نور شهرستان آمل ، در 30 هزارگزی مغرب بلده و 19 هزارگزی مشرق راه چالوس به تهران در حدود کندوان در منطقه کوهستانی سردسیری واقع است و 600 تن سکنه دارد. آبش از چشمه سار، محصولش غلات و لبنیات و حبوبات ، شغل اهالی زراعت و گله داری است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3 ).

معنی کلمه نسن در فرهنگ فارسی

ده دهستان اوزرود بخش نور شهرستان آمل استان دوم . در ۳٠ کیلومتری باختر بلده سردسیر و ۶٠٠ تن سکنه آن در معدن زغال سنگ ایلکا بکارگری میروند .
دهی است از دهستان اوزرود بخش نور شهرستان آمل در ۳٠ هزار گزی مغرب بلده و ۱۹ هزار گزی مشرق راه چالوس بتهران در حدود کندوان در منطق. کوهستانی سرد سیری واقع است و آبش از چشمه سار محصولش غلات و لبنیات و حبوبات شغل اهالی زراعت و گله داری است .

جملاتی از کاربرد کلمه نسن

سازند الیکا از سازندهای زمین‌شناسی ایران در البرز با سن تریاس است. نام این سازند از روستای الیکا واقع در بالای دره چالوس گرفته شده است. مقطع نمونه آن توسط کلاوس (۱۹۶۴) در سمت راست دره الیکا و در فاصله ۵ کیلومتری این روستا به ضخامت ۲۹۵ متر مطالعه و معرفی شده است. سازند الیکا در مقطع نمونه به طور هم‌شیب بر روی سازند نسن و با دگرشیبی در زیر سازند شمشک قرار دارد.