میاندهی

میاندهی

معنی کلمه میاندهی در لغت نامه دهخدا

میاندهی. [ دِ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان بالارخ بخش کدکن شهرستان تربت حیدریه ، واقع در 73هزارگزی خاور کدکن با 376 تن سکنه. آب آن از چشمه و راه آن ماشین رو است. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 9 ).
میاندهی. [ دِ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان فیض آباد بخش فیض آبادمحولات شهرستان تربت حیدریه ، واقع در 18 هزارگزی جنوب باختری فیض آباد با 131 تن سکنه. آب آن از قنات و راه آن ماشین رو است. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 9 ).

معنی کلمه میاندهی در فرهنگ فارسی

دهی است از دهستان فیض آباد بخش فیض آباد محولات شهرستان تربت حیدریه .

معنی کلمه میاندهی در دانشنامه عمومی

میاندهی (مه ولات). میاندهی ( مه ولات ) ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مه ولات در استان خراسان رضوی ایران است. دارای پارک و کاروانسرای تاریخی؛ آب انبار بسیار بزرگ با قدمت بالا است. این روستا دارای باغات پسته و . . . تاقزارهای و پدیده های نظیر کویر از جاذبه های گردشگری آن محسوب می گردد. محدوده نوبهار آن بسیار زیبا است. رباط میاندهی در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۸۵۶۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
این روستا در دهستان مه ولات جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۷۰ نفر ( ۲۲۳خانوار ) بوده است.

جملاتی از کاربرد کلمه میاندهی

تپه خرگوشی مربوط به دوره ساسانی - سده ۶ - ۷ ق است و در شهرستان فریمان، ۲۵۰ متری شرق روستای میاندهی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۰۷۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
رباط میاندهی مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان مه‌ولات، روستای میاندهی واقع شده و این اثر در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۸۵۶۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.