موضوعات مهم

معنی کلمه موضوعات مهم در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] لیست موضوعات با بیشترین عضو

جملاتی از کاربرد کلمه موضوعات مهم

طراحی سیستم راهگاهی یکی از موضوعات مهم در ریخته گری است.
غذاهای شرق آسیا دارای مواد غذیی و فنون آشپزی سهام بسیاری از همان مواد و تکنیک‌های. چاپستیک وسیله رایج غذا خوردن از ظرف است که متفاوت از قاشق و چنگال است. استفاده از سس سویا در شرق آسیا بسیار رواج دارد. برنج غذای اصلی غالب در شرق آسیا است و یکی از موضوعات مهم در بحث امنیت غذایی است.
رئیس شورای امنیت همچنین نمایندگی کشورها را برعهده دارد. دوره ریاست شورای امنیت چرخشی است و به‌طور ماهانه می‌چرخد، همه اعضای ملل متحد در شورای امنیت می‌توانند به‌طور مساوی بر موضوعات مهم تأکید نمایند. بیشتر کشورهای غیر دائم شورای امنیت در طول دوره دو ساله خود یک یا دو بار رئیس شورای امنیت می‌شوند. در اواخر سال ۱۹۸۴ جمهوری ولتای علیا نام خود را به بورکینافاسو تغییر داد و سه دور شرکت کرد. رئیس شورای امنیت هنگامی که در موضع رئیس شورای امنیت صحبت می‌کند، کشور متبوعش را نمایندگی نمی‌کند.
مواد نانوساختار با ابعاد کوچکتر از ۱۰۰ نانومتر از جمله موضوعات مهم در زمینه علم مواد و نانوتکنولوژی هستند. در این مقاله، به بررسی خواص الکترونیکی مواد نانوساختار خواهیم پرداخت. خواص الکترونیکی از جمله هدایت الکتریکی، جریان نانوسیال، ظرفیت الکتریکی و خواص نوری مواد، با تغییر ابعاد نانوساختارها تغییر می‌کنند. این خواص الکترونیکی، امکان استفاده از مواد نانوساختار در زمینه‌هایی مانند الکترونیک، اپتوالکترونیک و تراشه‌سازی را فراهم می‌آورد.
توانمندسازی زنان، که توانمندسازی جنسیتی نیز نامیده می‌شود، تبدیل به یکی از موضوعات مهم مورد بحث در دو زمینهٔ توسعه و اقتصاد شده‌است. تمامی جوامع، مشاغل، انجمن‌ها و احزاب از پیاده‌سازی برنامه‌ها و سیاست‌هایی که نظریهٔ توانمندسازی زنان را اتخاذ می‌کنند منفعت می‌برند. در پرداختن به مسائل حقوق بشر و توسعه، یکی از دغدغه‌های اصلی این روند توانایی‌بخشی یا قدرت‌دهی است. «رویکرد توسعه و قابلیت‌های بشری»، «اهداف توسعه هزاره» و دیگر رویکردها/اهداف معتبرْ همگی به توانایی‌بخشی و مشارکت به‌عنوان قدمی ضروری اشاره می‌کنند که به یک کشور اجازه می‌دهد بر موانع مرتبط با فقر و توسعه فائق آید.
از جنگ سرد و حوادث پیرامون آن میراث گسترده‌ای بر جای مانده‌است. در فرهنگ عامه از جنگ سرد با موضوعات مهم آن همچون جاسوسی و تهدید جنگ هسته‌ای یاد می‌شود. همچنین در قرن بیست و یکم دوره جدیدی از تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش از یک سو و کشور جانشین اتحاد جماهیر شوروی، روسیه، از سوی دیگر به وجود آمده. از این تنش‌ها در کنار تنش آمریکا و متحدانش با قدرت رو به رشد چین به عنوان جنگ سرد دوم یاد می‌شود.
با وجود پیشرفت‌های مکرر و زیادی که امروزه در صنعت سی تی اسکن‌ها مشاهده می‌شود، آرتیفکت در سی تی اسکن همچنان یکی از موضوعات مهم در کیفیت تصویر این سیستم‌ها محسوب می‌گردد.
دیوان عالی خلق جمهوری خلق چین (به چینی: 中华人民共和国最高人民法院) یا دیوان عالی خلق ارگان قضایی ارشد و عالی‌ترین دادگاه جمهوری خلق چین می‌باشد که مسئول رسیدگی به درخواست‌های دادگاه‌های عالی خلق و پرونده‌های مربوط به موضوعات مهم ملی است. رأی دیوان عالی خلق قطعی می‌باشد و قابل تجدیدنظر نیست.
توزیع کمک‌های امدادی و نقش سازمان‌های غیردولتی و دولت‌های محلی در این فرایند نیز از موضوعات مهم اجتماعی بود. سرپناه‌های موقتی که به جوامع آسیب‌دیده ارائه می‌شد، گاهی به مسکن دائمی تبدیل می‌شد، که چالش‌هایی را برای تلاش‌های طولانی‌مدت بهبود ایجاد می‌کرد. مشارکت سازمان‌های غیردولتی در فعالیت‌های امدادی نقش مهمی در رفع نیازهای اساسی جوامع ایفا کرد.
با وجود پیشرفت‌های مکرر و فراوانی که امروزه در صنعت سی تی اسکن‌ها مشاهده می‌شود، آرتیفکت در سی تی اسکن همچنان یکی از موضوعات مهم در کیفیت تصویر این سیستم‌ها محسوب می‌گردد.