مسیان
جملاتی از کاربرد کلمه مسیان
استایل الکترونیک کید ای و امنسیا حاصل توجه تام یورک به سبکهای گلیچ، امبینت تکنو و هنرمندان سبک آیدیام تحت حمایت لیبل ورپ رکوردز مانند افکس توئین و آوتشر بوده است. در این آلبومها از سمپلهایی برگرفته از موسیقی رایانهای اولیه نیز استفاده شده است. موسیقی جز چارلز مینگس، آلیس کولترین و مایلز دیویس و کراوتراک گروههایی مانند کن و نئو! از اصلیترین منابع الهام در این دوره بودند. علاقه جانی گرینوود به موسیقی کلاسیک قرن بیستم و آهنگسازانی مانند الیویه مسیان و تأثیر آن بر روی موسیقی گروه آشکار بود؛ جانی گرینوود از آوند مارتینو یکی از سازهای الکترونیکی که مسیان آن را به شهرت رساند، نیز استفاده کرده است.
او از شاگردان داریوس میو و الیویه مسیان در دهه چهل میلادی بود و از سال ۱۹۹۵ عضو آکادمی دانش و هنر آمریکا میباشد همچنین آثار او برنده جایزههای بسیار زیادی در سراسر جهان بودهاند.
وی دانشآموختهٔ دانشگاه ییل بود و سپس به پاریس رفت و آموختههای خود نزد الیویه مسیان و نادیا بولانژه تکمیل کرد و بعدها، استادِ رشتهٔ موسیقی در دانشگاه شیکاگو شد.
وی جایزه نخست آهنگسازی در کلاس الیویه مسیان و همچنین جایزه نخست رهبری ارکستر از کلاس «ژ.س. برو» را کسب نمود. او پس از اقامت در شهر استراسبورگ، در سال ۱۳۶۵ «ارکستر مجلسی شیلتیگهایم» را پایهگذاری نمود و در طول ۱۱ سال برنامههای مختلفی از آثار موسیقی مجلسی تا آثار سمفونیک قرن ۱۸ تا ۲۰ را به اجرا درآورد. او چندین سال سرپرست «کنسرواتوار شیلتیگهایم استراسبورگ» بود و همزمان در دانشگاه استراسبورگ به تدریس موسیقیشناسی اشتغال داشت.