گهره
معنی کلمه گهره در لغت نامه دهخدا

گهره

معنی کلمه گهره در لغت نامه دهخدا

گهره. [ گ ُ رَ / رِ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان فین بخش مرکزی شهرستان بندرعباس. واقع در 108000 گزی شمال بندرعباس سر راه شوسه کرمان به بندرعباس. محلی کوهستانی و هوای آن گرمسیر و سکنه آن 874 تن است. آب آن از قنات تأمین میشود. و محصول عمده آن خرما و مرکبات و شغل اهالی زراعت است.راه شوسه دارد. مزارع شورانی ، دوین درانار، بیشه جزء برزن این ده است. دبستان ، پاسگاه ژاندارمری ، گمرگ و گارد مسلح دارد. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 8 ).

معنی کلمه گهره در فرهنگ فارسی

دهی است از دهستان فین بخش مرکزی شهرستان بندر عباس واقع در ۱٠۸٠٠٠ گزی شمال بندر عباس سر راه شوسه کرمان به بندرعباس محل کوهستانی و هوای آن گرمسیری است .

معنی کلمه گهره در دانشنامه عمومی

گهره، روستایی از توابع بخش فین شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان ایران است. این روستا در کیلومتر ۸۰ جاده بندرعباس به سیرجان در فاصله دو کیلومتری غرب جاده قرار دارد. ارتفاع تقریبی روستا ۶۴۰ متر از سطح دریا است . ( اطلاعات بیشتر در دهستان گهره )
این روستا در دهستان گهره قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۳۲۶ نفر ( ۱۱۵خانوار ) بوده است.
معنی کلمه گهره در فرهنگ فارسی
معنی کلمه گهره در دانشنامه عمومی
جملاتی از کاربرد کلمه گهره

جملاتی از کاربرد کلمه گهره

روستای آبماه از توابع دهستان گهره می‌باشد . فاصله آبماه تا مرکز دهستان ۱۲ کیلومتر و تا مرکز استان یعنی بندرعباس ۹۵ کیلومتر است.
دهستان سیاهو در شمال بندرعباس در فاصله ۷۵ کیلومتری شمال شهر بندرعباس یکی از دهستانهای استان هرمزگان می‌باشد که از شمال غرب به شهرستان حاجی‌آباد، از جنوب غرب به منطقه خورگو،.از جنوب شرقی به پشتکوه شمیل از شمال شرق به بخش احمدی و از غرب به دهستان گهره و بخش فین منتهی می‌شود
بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت دهستان گهره برابر با ۲٬۰۰۵ نفر بوده‌است.
این درخت در ایران در استان هرمزگان (غرب بندرعباس، بندر خمیر، ۱۴ کیلومتری شمال شرق بندر عباس، میناب، بین میناب و رودان، گردنه گهره بین بندرعباس و حاجی‌آباد، بستک، جزیره قشم، جزیره لارک، جزیره هرمز، جزیره هنگام، شیب جنوبی کوه گنو، اطراف بندر سیریک) می‌روید.
این روستا در دهستان گهره قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.