گلاک

معنی کلمه گلاک در لغت نامه دهخدا

گلاک. [ گ ُ ] ( اِ ) کولاک. || برفی که فراهم کنند و بشکل انسان یا حیوان درآورند. ( شعوری ج 2 ورق 320 ).

معنی کلمه گلاک در فرهنگ فارسی

کولاک

جملاتی از کاربرد کلمه گلاک

جسد این فرد در یک کیلومتری مرکز خرید پیدا شد. پلیس گفت او هیچ ارتباطی با گروه داعش نداشته‌است. این مهاجم مسلح به پیستول نیمه خودکار از نوع گلاک با کالیبر ۹ میلی‌متر و بیش از ۳۰۰ فشنگ بوده‌است. گفته شده که وی با پروفایل جعلی فیسبوک و در حالی که خود را جای یک دختر جا زده بود، افرادی را به رستوران مک‌دونالد دعوت کرده بود. به گفته پلیس، وی هیچ سابقه جنایی نداشته اما پیشتر به علت افسردگی در یک مرکز روان‌پزشکی تحت درمان بوده‌است. این مهاجم در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۰ قربانی حمله واقع شد و در یک مورد توسط سه جوان کتک خورد. در بازرسی که توسط پلیس مونیخ از اتاق این فرد صورت گرفته‌است بریده‌های روزنامه از جمله مقاله‌ای با عنوان «چرا دانش‌آموزان آدم می‌کشند؟» پیدا شده‌است.
بن گلاک انیماتور، کارگردان و نویسنده آمریکایی است که در ۲۵ می ۱۹۷۶ در میسوری به دنیا‌ آمد. او از سال ۱۹۹۶ فعالیت هنری خود را آغاز کرد. بن گلاک با بورسیه ای از سوی استدیوی انیمیشن دیزنی در دانشگاه هنر کالیفرنیا تحصیل کرد و پس از فارغ التحصیلی به مدت ده سال با کمپانی دیزنی همکاری کرد.
بن گلاک سابقه نویسندگی آثاری همچون اسنوپی تقدیم می کند، ۹، برادر خرس ۲ و بمبی ۲: شاهزاده بزرگ جنگل را در کارنامه هنری خود دارد. او همچنین کارگردانی آثاری همچون آلفا و اومگارا بر عهده داشته است.
مسیر برای مسابقه ۲۰۰۹ اندکی تغییر یافت تا به سبقت‌گیری در پیچ‌های ۱ تا ۳ کمک کند و تصادف‌های رخ داده در پیچ ۱۰ را کاهش دهد. لوئیز همیلتون از تیم مک‌لارن در خط یک قرار گرفت و تا پایان مسابقه پیشتاز بود. تیمو گلاک از تیم تویوتا نیز رتبه دوم را به دست آورد و آلونسو سوم شد.