گلانه

گلانه

معنی کلمه گلانه در لغت نامه دهخدا

گلانه. [ گ ُ ن َ / ن ِ ] ( اِ ) دسته جمعی. حلقه ( لهجه قزوینی ).
گلانه. [ گ ُ ن َ / ن ِ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان سارال بخش دیواندره شهرستان سنندج ، واقع در 12هزارگزی جنوب باختری دیواندره و 8هزارگزی باختر راه شوسه دیواندره به سنندج. هوای آن سرد و دارای 289 تن سکنه است. آب آن از چشمه و محصول آن غلات ، لبنیات ، توتون ، حبوبات و عسل است. شغل اهالی زراعت و گله داری و راه آن مالرو است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 5. ).
گلانه. [ گ ُ ن َ/ ن ِ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان اورامان بخش رزاب شهرستان سنندج ، واقع در 19هزارگزی شمال باختر رزاب و 6هزارگزی خاور راه اتومبیل رو مریوان به رزاب. هوای آن سرد و دارای 100 تن سکنه است. آب آن از چشمه و محصول آن غلات و لبنیات و شغل اهالی زراعت و گله داری است. راه مالرو دارد. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 5 ).

معنی کلمه گلانه در فرهنگ فارسی

دهی است از دهستان اورامان بخش رزات شهرستان سنندج

معنی کلمه گلانه در فرهنگ اسم ها

اسم: گلانه (دختر) (فارسی) (طبیعت، گل) (تلفظ: golāne) (فارسی: گلانه) (انگلیسی: golane)
معنی: گلان، ( مجاز ) زیبا و لطیف، ه/ e ـ/ ( پسوند نسبت ) )، ـ گلان

معنی کلمه گلانه در دانشنامه عمومی

گلانه (سروآباد). گُلانه یک روستا در ایران است که در دهستان کوسالان در شهرستان سروآباد استان کردستان واقع شده است. گلانه ۲۸۶ نفر جمعیت دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه گلانه

آنومالی تازه آباد گلانه یک اندیس فلزی است که در حوالی شهر باینجوب استان کردستان قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، طلا است.سنگ میزبان این اندیس آهک، ولکانوکلاستیکهای اسیدی، گرانیت، گرانودیوریت، شیل است در این اندیس، پاراژنز‌های باریت، اسفن، لوکوکسن، روتیل، سینابر، اپیدوت، زیرکن یافت می‌شوند.
در طول فستیوال‌های فصلی ارکسترهای مشهور دنیا، آوازهای دسته جمعی و گروهی، کنسرت‌ها و اثرات جاز در بیشتر مواقع می‌توانند در یک خانه کامل هم اجرا شوند. نمایش‌ها در گروهی از مکان‌ها مانند بخش‌های تاریخی مانند حاجی ایرن، برج روملی حصاری، یدیکول، حیاط محله توپ خانه و پارک گلانه به خوبی مرکز فرهنگی آتاترک، سالن کنسرت جمال رشید ری و سالن‌های مدرن و جدید تئاتر و دیگر فضاهای آزاد برگزار می‌شود. برای مواردی مثل زندگی شبانه، تعدادی از باشگاه‌های ورزشی، دیسکوها، بارها (مشروب فروشی‌ها)، چادرهای صحرایی، نمایشگاه‌ها و رستوران‌ها با موزیک همراه هستند. تعداد کلوپ‌ها رستوران‌ها و دیکسوها افزایش یافته و به محل‌های فضای باز در تابستان منتقل می‌شوند.