گل بازی

معنی کلمه گل بازی در لغت نامه دهخدا

گل بازی. [ گ ُ ] ( حامص مرکب ) بازی کردن با گل. عمل گل باز. رجوع به گل باز شود.

معنی کلمه گل بازی در فرهنگ فارسی

۱ - بازی کردن با گل . ۲ - پرورش گلهای نیکو .

جملاتی از کاربرد کلمه گل بازی

گه زره سازی در آتش گه به گل بازی کند گشت زلف تو خلیل الله کی داوودکی
در اولین روز ماه جدید، بارسلونا به پیروزی ای شیرین در مقابل اتلتیکو مادرید در واندا متروپولیتانو دست پیدا کرد. مسی پنج دقیقه مانده به پایان مسابقه، تک گل بازی را به ثمر رساند.
۸ دی: استقلال در دور یک‌هشتم نهایی جام حذفی تیم ملوان بندر انزلی را با دو گل از پیش رو برداشت. هر دو گل بازی با ضربهٔ سر حنیف عمران‌زاده مدافع پیش‌تاختهٔ استقلال به دست آمد. در همین روز به انتخاب پایگاه اینترنتی ساکرنت نام جواد نکونام هافبک میانی استقلال در تیم برگزیدهٔ سال ۲۰۱۳ آسیا قرار گرفت.
بزم گل بازی فرو چینیم در گلزار قدس ثابت و سیار را چون گل به یکدیگر زنیم
جولیا گوین در تاریخ ۱۴ مهٔ ۲۰۱۹ به تیم ملی دعوت شد تا به همراه این تیم در مسابقات جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹ شرکت کند. او در نخستین بازی خود و اولین بازی آلمان در جام جهانی فوتبال زنان موفق شد با زدن تک گل بازی این تیم را در مقابل چین پیروز کند. او در این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد.اردوی جام جهانی تیم زنان آلمان در یک چهارم نهایی با باخت ۲–۱ به سوئد با حذف آلمان به پایان رسید. اما جولیا گوین پس از پایان مسابقات به عنوان بهترین بازیکن جوان این بازیها دست یافت.
در ۱۸ مرداد، بازی رفت تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک از هفته اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) از ساعت ۱۹:۳۷ دقیقه در ورزشگاه آزادی آغاز شد و با نتیجه یک بر صفر به سود سرخپوشان پایتخت خاتمه یافت. در دقیقه ۳۸ علی نعمتی در پی فرار از پشت بازیکنان سفیدپوش، با پاس زیبای سروش رفیعی، تک گل بازی را به ثمر رساند. برد مقابل آلومینیوم سیصد و سی و سومین برد پرسپولیس در تاریخ ادوار لیگ برتر است.
در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶، هرناندز در تساوی ۱-۱ خانگی مقابل مالاگا پس از یک تکل سخت روی ایگناسیو کاماچو ، یک کارت قرمز مستقیم دریافت کرد. او اولین گل حرفه ای خود را در ۷ می بعدی به ثمر رساند و تنها گل بازی را در پیروزی خانگی مقابل اتلتیک بیلبائو به ثمر رساند.
کودکان در آب و گل بازی کنند شیرمردان فکر سربازی کنند
۳ دی: پیروزی ۱−۰ خانگی در برابر داماش رشت در چارچوب هفتهٔ بیستم لیگ خلیج فارس. تک گل بازی را حنیف عمران‌زاده با ضربهٔ سر به ثمر رساند.
۱۴ دی: استقلال در هفتهٔ بیست‌ویکم لیگ خلیج فارس با شکست دادن راه‌آهن تهران برای نخستین بار از آغاز فصل به صدر جدول مسابقات رسید. این بازی به میزبانی راه‌آهن و در ورزشگاه تختی تهران برگزار گردید و محمدمهدی نظری تنها گل بازی را به نام خود ثبت کرد. استقلال در حالی به صدر لیگ خلیج فارس رسید که به شدت با کمبود بازیکن روبه‌رو بود و در این مسابقه تنها سه بازیکن (یک دروازه‌بان و دو هافبک) بر روی نیمکت ذخیره‌ها حضور داشتند.
در حالی که تنها دو تیم از لیگ آزادگان صعود می‌کردند، همه چیز به نتایج همزمان آخرین هفته آن گره خورد. در این هفته نساجی می‌بایست با نتیجه‌ای پر گل بازی در مقابل راه‌آهن را می‌برد. سرمربی خونه به خونه پیش از این بازی گفته بود اگر نساجی فکر می‌کند می‌تواند راه‌آهن را ۷–۰ ببرد، ما در بابل ۱۵ گل خواهیم زد. حدود سی هزار نفر برای این بازی به ورزشگاه تختی در تهران رفتند. در بازی‌ها هم‌زمان نساجی توانست با نتیجه ۶–۰ حریف خود را ببرد و با امتیاز مساوی با خونه به خونه ولی به لطف تفاضل گل بیشتر به لیگ برتر صعود کند. پس از این نتیجه مالک خونه به خونه ادعای تبانی در بازی نساجی کرد و دو تیم از یکدیگر شکایت کردند.
در ۴ نوامبر ۲۰۱۴، او اولین گل خودش را در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند، گلی که تنها گل بازی بود و باعث شکست موناکو در مرحله گروهی شد. تالیسکا به ثمر رساندن این گل در دقیقه ۸۲ را به عنوان "بهترین احساس" در زندگی خود توصیف کرد
چزاره مالدینی، پدر کاپیتان تیم پائولو، منصوب شد و چشم‌انداز بلافاصله بهبود یافت. اولین بازی رسمی مربیگری مالدینی در میلان با پیروزی ۴–۰ برابر باری آغاز شد که در آن آنتونیو کاسانو جوان حضور داشت. همچنین تحت رهبری مالدینی بود که میلان رقیب شهری خود اینتر را با نتیجه فوق‌العاده ۶–۰ شکست داد، نتیجه‌ای که هرگز تکرار نشد و در آن سرجینیو در این مسابقه بازی کرد. با این حال، پس از این اوج فرم، میلان دوباره شروع به باخت کرد، از جمله شکست ناامیدکننده ۱–۰ مقابل ویچنزا، با تنها گل بازی توسط لوکا تونی جوان. علیرغم این نتایج، هیئت مدیره میلان مصر بود که میلان در پایان فصل به مقام چهارم لیگ برسد، اما مالدینی ناکام ماند و تیم ششم شد.