گریک

گریک

معنی کلمه گریک در لغت نامه دهخدا

گریک. [ گ َ ] ( اِخ ) ده کوچکی است از دهستان حرجندبخش مرکزی شهرستان کرمان ، واقع در 92000گزی شمال کرمان و 4000گزی راه مالرو شاهزاده محمد به کرمان و دارای 40 تن سکنه است. ( فرهنگ جغرافیایی ایران ج 8 ).
گریک. [ گ َ ی ِ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان بویراحمدی سرحدی بخش کهکیلویه شهرستان بهبهان ، واقع در 7هزارگزی باختر سی سخت و هفت هزارگزی باختر راه اتومبیل رو سی سخت به شیراز هوای آن سرد و دارای 600 تن سکنه است. آب آنجا از رودخانه پل کلو تأمین میشود. محصول آن غلات ، حبوبات و برنج ، پشم ، لبنیات و شغل اهالی زراعت و حشم داری است. صنایع دستی آنان قالی ، جوال و جاجیم بافی و راه آن مالرو است. ساکنان از طایفه بویراحمد هستند. ( فرهنگ جغرافیائی ایران ج 6 ).

معنی کلمه گریک در فرهنگ فارسی

اوتو فن فیزیک دان آلمانی ( و. ماگدوبورگ ۱۶٠۲ - ف. ۱۶۸۶ م . ) . وی نخستین ماشین را برای تعادل قوای الکتریکی و ماشین دیگری را برای تخلیه هوای ظروف اختراع کرد . گریک نیمکره های ماگدبورگ را آزمایش کرد و همین عمل او سبب شگفتی انجمن علمی [ دیت ] شهر تیسبون گردید .
آهنگ ساز و پیانو زن

معنی کلمه گریک در دانشنامه عمومی

گریک (راور). گریک ( راور ) ، روستایی از توابع بخش کوهساران شهرستان راور در استان کرمان ایران است.
این روستا در دهستان هروز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۲ نفر ( ۵۲خانوار ) بوده است.

جملاتی از کاربرد کلمه گریک

بریگز هر از گاهی به مدارس دولتی در وایت گریک می‌رفت و مدت سه سال در کلاه‌دوزی کوارکر شاگردی نمود. با حمایت برادران بزرگش در سال ۱۸۲۳ در شهر پیتزفیلد و للینزبورو، به تحصیل در رشتهٔ حقوق آغاز نمود و در سال ۱۸۱۸ در کانون وکلای ایالت ماساچوست پذیرفته شد. ابتدا در آدامز وکالت را آغاز افتتاح نمود و در سال ۱۸۲۳ آن را به للینزبورو و در سال ۱۸۴۲ به پیتزفیلد، انتقال داد. با آن‌که به گفتن داستان در محیط‌های کمتر رسمی علاقه‌مند بود، اما کارهای محاکمه وی در مقایسه با کار معاصر، واضح، خلص و روشنمد شناخته شده‌است.
جی گریک تا سال‌ها فلشِ اصلی دنیای دی سی باقی ماند. اما پس از ریبوت داستان‌های فلش و آمدنِ بری آلن، برای مدتی غایب بود. تا این که انتشارات دی سی برای بازگرداندن او و برخی دیگر از ابرقهرمانان دورهٔ طلایی از ایدهٔ مالتی ورس (جهان‌های موازی) استفاده کرد و جی گریک را فلشِ زمین دوم نامید.
جی گریک یا فلش (عصر طلایی) یک ابرقهرمان ادبیات داستانی است که توسط دی‌سی کامیکس منتشر شده‌است، او اولین ابرقهرمان خلق فلش است که در سال ۱۹۴۰ معرفی شده‌است.
گردون برسم خویش غرورش همی دهد گریک دو روز خصم ترا کامیاب کرد
تپه امامزاده گنجگاه گریک دالی مربوط به عصر آهن است و در شهرستان کوثر، بخش مرکز ی، دهستان سنجبد غربی، روستای گنجگاه گریک دالی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۳۹۹۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
برای کمدی بیارش گریک (۲۰۱۰)، سیگل بیشتر موسیقی متن فیلم را نوشت که توسط خواننده مشهور خیالی، آلدوس اسنو، از جمله اینفنت سارو اجرا شد.
قلعه گریک یک اندیس فلزی است که در حوالی شهر عباس آباد استان سمنان قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، مس است.
از ۱۹ اکتبر ۲۰۰۶٬۳۲۰ شهر ایالات متحده در ۴۶ ایالت بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی حمایت گر از کیوتو را معرفی کردند بعد از اینکه گریک نیکلز شهردار سیاتل، واشینگتن شروع به تلاشی ملی برای بدست آوردن شهرهایی در موافقت با پیمان کرد.
در سال ۱۷۰۹، فرانسیس هاوکسبی در انجمن سلطنتی لندن کشف کرد که با قرار دادن مقدار کمی جیوه در شیشه ژنراتور فون گریک و تخلیه هوا از آن، هر زمان که توپ بار ایجاد می‌کند و او با دست آن را لمس می‌کند، می‌درخشد. کره زمین او اولین لامپ تخلیه گاز نام گرفت.
کشور و زادگاهش با او تار پور ناگسستنی دارد که هر موضوع و هر حادثه بد و نیکی وی را بیاد گذشته‌هایش می‌اندازد و روحاً در تماس همیشگی با زادگاهش می‌باشد. تراژی و فاجعه بزرگ سی ساله که با هزار تاسف وامی‌دارد او را بدون احساس باقی نمانده، مخصوصاً فاجعه جبران‌ناپذیر که در بامیان قدیم و درخشان به صورت بربریت صورت گرفت و بزرگترین آثار تاریخی هنر " گریک و بودیک " که از گذشته گان برای جهانیان، برای همه کشورها و برای مردم افغانستان میراث مانده بود و به یک هویت فرهنگی شان تبدیل شده بود، از جانب دشمنان فرهنگ و انسانیت جسماً منفجر و نابود شدند و بامیان دیگر بدون قلب باقی‌ماند، اما نمی‌توان آن فرهنگ دو هزار ساله را که مربوط به همه ملت افغانستان است باین سادگی از ذهنیت و قلب میلیون‌ها انسان خالی ساخت.
علاوه بر این مک‌کارتنی در سریالهای سامرلند (۲۰۰۵-۲۰۰۴) و گریک (۲۰۰۹) و فیلم های ، آلوین و سنجاب‌ها ۲ ، آلوین و سنجاب‌ها ۳ ، آلوین و سنجاب‌ها ۴ به نقش‌آفرینی پرداخته است.