گرنی

معنی کلمه گرنی در لغت نامه دهخدا

گرنی. [ گ َ ] ( اِخ ) از بلاد قدیم ارمنستان و جنوب دریاچه سوان ( گوگیه حالیه ).

جملاتی از کاربرد کلمه گرنی

در این مسابقه که در ۱۵ دور و به مسافت ۳۴۲٫۵۲۵ کیلومتر (۲۱۲٫۸۳۵ مایل) برگزار شد، پول پوزیشن توسط جیم کلارک کسب شد و سریع‌ترین زمان برای طی یک دور پیست که برابر با ۸:۱۵٫۱ بود نیز توسط دن گرنی به ثبت رسید.
جیم کلارک از تیم لوتوس-کلیمکس، جکی استوارت از تیم بی‌آرام و دن گرنی از تیم برابام-کلیمکس به‌ترتیب مقام‌های اول تا سوم مسابقه را کسب کردند.
بی قرار و کوفته کی بودمی، گرنی زغم دل ظپان چون زیبق و جان سخت چون پولادمی؟
جک برابام از تیم برابام-رپکو، دنی هیولم از تیم برابام-رپکو و دن گرنی از تیم ایگل-وسلیک به‌ترتیب مقام‌های اول تا سوم مسابقه را کسب کردند.
دن گرنی از تیم برابام-کلیمکس، جان سرتیز از تیم فراری و لورنزو باندینی از تیم فراری به‌ترتیب مقام‌های اول تا سوم مسابقه را کسب کردند.
زر مرادست و گرنی چه گشاید ز برات کاغذ از آب برون آید و سیم از دل سنگ
جیانکارلو باگتی از تیم فراری، دن گرنی از تیم پورشه و جیم کلارک از تیم لوتوس-کلیمکس به‌ترتیب مقام‌های اول تا سوم مسابقه را کسب کردند.
در این مسابقه که در ۳۲ دور و به مسافت ۴۵۱٫۲۰۰ کیلومتر (۲۸۰٫۳۶۳ مایل) برگزار شد، پول پوزیشن توسط دن گرنی کسب شد و سریع‌ترین زمان برای طی یک دور پیست که برابر با ۳:۴۹٫۲ بود نیز توسط دن گرنی به ثبت رسید.
در این مسابقه که در ۸۰ دور و به مسافت ۳۳۵٫۴۴۰ کیلومتر (۲۰۸٫۴۳۳ مایل) برگزار شد، پول پوزیشن توسط دن گرنی کسب شد و سریع‌ترین زمان برای طی یک دور پیست که برابر با ۱:۳۲٫۸ بود نیز توسط جیم کلارک به ثبت رسید.
در این مسابقه که در ۱۵ دور و به مسافت ۳۴۲٫۱۵۰ کیلومتر (۲۱۲٫۶۰۲ مایل) برگزار شد، پول پوزیشن توسط دن گرنی کسب شد و سریع‌ترین زمان برای طی یک دور پیست که برابر با ۱۰:۱۲٫۲ بود نیز توسط گراهام هیل به ثبت رسید.
چه سود ار خصم او از شربت تیغش بپرهیزد که گر خواهد و گرنی هم بباید خورد ناچارش
در بین این مسابقه‌ها، مسابقات عادی پیش از آغاز فصل نتایج غیرعادی را به‌همراه داشتند. دن گرنی با خودروی ایگل-وسلیک خود پیروزی در مسابقهٔ قهرمانان در پیست برندز هچ را از آن خود کرده و دن گرنی نیز جایزه بین‌المللی بی‌آردی‌سی را برای تیم فراری کسب کرده‌بود.
دن گرنی از تیم پورشه، تونی مگز از تیم کوپر-کلیمکس و ریچی گینتر از تیم بی‌آرام به‌ترتیب مقام‌های اول تا سوم مسابقه را کسب کردند.