چیکوئیان

چیکوئیان

معنی کلمه چیکوئیان در فرهنگستان زبان و ادب

{Sapotaceae} [زیست شناسی- علوم گیاهی] تیره ای از خلنگ سانان درختی یا درختچه ای با حدود 55 سرده و 800 گونه که در تمام مناطق گرمسیری می رویند و برگ های آنها همیشه سبز چرمی و با آرایش متناوب یا مارپیچی و حاشیۀ کامل است و گل های آنها یا منفرد است یا در گل آذین مجتمع ...

معنی کلمه چیکوئیان در دانشنامه عمومی

چیکوئیان ( Sapotaceae ) تیره ای از خلنگ سانان درختی یا درختچه ای است با حدود ۵۵ سرده و ۸۰۰ گونه که در تمام مناطق گرمسیری می رویند و برگ های آن ها همیشه سبز چرمی و با آرایش متناوب یا مارپیچی و حاشیه کامل است و گل های آن ها یا منفرد است یا در گل آذین مجتمع قرار گرفته است.

معنی کلمه چیکوئیان در ویکی واژه

تیره‌ای از خلنگ‌سانان درختی یا درختچه‌ای با حدود ۵۵ سرده و 800 گونه که در تمام مناطق گرمسیری می‌رویند و برگ‌های آنها همیشه‌سبز چرمی و با آرایش متناوب یا مارپیچی و حاشیۀ کامل است و گل‌های آنها یا منفرد است یا در گل‌آذین مجتمع قرار گرفته است.

جملاتی از کاربرد کلمه چیکوئیان

درخت روغن درختی است زودرشد از تیره چیکوئیان که ارتفاع آن تقریباً به ۲۰ متر می‌رسد و دارای شاخ و برگ‌های همیشه‌سبز یا نیمه‌همیشه‌سبز است. این درخت سازگار با محیط‌های خشک است و به عنوان یک درخت غالب در جنگل‌های برگریز مخلوط استوایی در هند در ایالت‌های اودیسا، چتیسگر، جارکند، اوتار پرادش، بیهار، ماهاراشترا، آندرا پرادش، مادهیا پرادش، کرالا، گجرات، بنگال غربی و تامیل نادو می‌روید.