چهارصد هزار

معنی کلمه چهارصد هزار در لغت نامه دهخدا

چهارصد هزار.[ چ َ / چ ِ ص َ هََ / هَِ ] ( عدد مرکب ، ص مرکب ، اِ مرکب ) ( مرکب از عدد چهار + صد + هزار ). اربعمائةِ الف.عددی که از هزار برابر کردن عدد چهارصد پیدا شود.

معنی کلمه چهارصد هزار در فرهنگ فارسی

اربع مائه الف . عددی که از هزار برابر کردن عدد چهار صد پیدا شود .

جملاتی از کاربرد کلمه چهارصد هزار

کشور هندوستان دارای پیشینهٔ قابل توجهی است. قدمت انسان در شبه‌قارهٔ هند به دویست تا چهارصد هزار سال قبل می‌رسد. در دوران قدیم هندی‌ها زمان موعظهٔ بودا و لشکرکشی داریوش را دو مبدأ برای تعیین تاریخ خود می‌دانستند، و اهمیت استیلای ایران در این زمان بر قسمت‌هایی از هند به اندازه‌ای در تاریخ عهد قدیم هند مهم بوده که هندی‌ها زمان موعظه بودا و این لشکرکشی را دو مبدأ برای تعیین تاریخ خود دانسته‌اند.
جمعیت استانبول در اوایل قرن نوزدهم یک میلیون نفر تخمین زده می‌شود که شامل پانصد هزار مردمان ترک، چهارصد هزار ارمنیان و یونانی و صد هزار اروپایی بوده‌است.
با توجه به داده‌های جمعیت‌شناختی موجود و صحبت‌هایی که با اهالی تات‌نشین مناطق مختلف ایران شده، می‌توان به صورت تقریبی گفت که در حدود بیش از چهارصد هزار تات در ایران زندگی می‌کنند که در گذشته عمدتاً از حضور دیگران آگاهی خاصی نداشتند و عموماً بیشترشان به صورت جزایری مجزا از هم زندگی می‌کردند. امروزه هم اطلاعاتی کلی از یکدیگر دارند که به عنوان مثال تات‌نشین‌های دشت تاکستان به ندرت یکی از تات‌نشین‌های اطراف بجنورد را دیده‌اند، چه برسد به اینکه ارتباطی با هم داشته باشند.
حکایت چهارصد هزار تومان باقی آذربایجان که آن عالیجاه این قدر شرح وبسط داده بود ربط به آن عالیجاه نداشت، بل یکی از سخنان بود که میرزاهای خارج از دفتر برای عزل میرزا احمد از صاحب توجیهی میگفتند و عاقبت از سخنان دشمنان هیچ آسیب باو نرسید، هر چه رسید از یک دوست او بود.
پس از اشغال عراق توسط آمریکا، پل برنر، حاکم غیر نظامی ایالات متحده، تصمیم گرفت ارتش عراق را که از چهارصد هزار سرباز تشکیل شده بود منحل کند. سپس تصمیم گرفت ارتش را بازسازی کند.
پیشینه حضور انسان در شبه قاره هند به دویست تا چهارصد هزار سال می‌رسد. اما اولین تمدن به معنای واقعی در این سرزمین، تمدن دره سند با قدمت نزدیک به سه هزار سال قبل از میلاد است که با تمدن شهر سوخته در ایران هم‌زمان بوده و با آن مراودات نزدیک داشته‌است و تقریباً پس از ورود آریاییها بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۱۸۰۰ پیش از میلاد هر دو از بین رفته‌اند.
این کتابخانه بقدری بزرگ بود که فقط خواجه نصیر الدین طوسی موفق شد قبل از سقوط شهر چهارصد هزار رساله را به مراغه منتقل کند
کتابخانه این دانشگاه بیش از نه میلیون کتاب دارد. یکی از نکات این کتابخانه، بخش کتابخانه معماری و هنرهای زیبای آوری است که چهارصد هزار کتاب دارد و در آمریکا بزرگ‌ترین کتابخانه در این عرصه به حساب می‌آید.
شافناور در اکتبر ۲۰۰۹ به فورس ایندیا پیوست و در بهبود عملکرد تیم نقش مهمی را ایفا می‌کرد، تیم در یک مسیر صعودی قرار داشت و در فصل ۲۰۱۰ هفتم و در ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ششم شد، در حالی که در فصل ۲۰۱۵ به پنج تیم برتر صعود کرد و دستیابی بهترین نتیجه تیم چهارم در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ است. در فصل بعد با توجه به ورشکستگی تیم و فروش تیم نتایج تیم رد صلاحیت شد. و تیم با نام جدید هفتم شد. در فصل ۲۰۱۹ تیم ششم شد در فصل ۲۰۲۰ تیم خودرو فصل قبل مرسدس را کپی کرد و تیم ۱۵ امتیاز جریمه و چهارصد هزار پوند جرینه شد در فصل کنونی نام تیم به استون مارتین تغییر نام یافت و وی مدیر عامل این تیم است. تلاش‌های زانوفر نیز در تأمین توافق‌نامه بلند مدت برای استفاده از پیشرانه مرسدس از فصل ۲۰۱۴ به بعد نقش اساسی داشت.
از اوایل ماه می ۲۰۱۲ تا کنون، حدود سه میلیون نفر در شرق کنگو از بیم جان خانه‌های خود را ترک کرده‌اند؛ حدود دو میلیون و چهارصد هزار تن از آوارگان در مناطق امن‌تر کنگو سکنا گزیده‌اند، اما بیش از ۴۶۰ هزار نفر از آنان به کشورهای هم‌جوار کنگو شامل رواندا و اوگاندا پناه برده‌اند.
حرم عباس بن علی ۳۷۸ متری شمال شرقی حرم حسین بن علی قرار دارد و یک میدان بزرگ هر دو آستانه را دربرگرفته‌است. قبر عباس بن علی در وسط حرم واقع شده و بر روی آن صندوق خاتم نفیس اهدایی قرار دارد که با گذشت زمان تعمیراتی روی آن انجام شده‌است. روی صندوق را ضریح نقره‌ای پوشانده که به همت سید محسن حکیم و با دست هنرمندان اصفهانی با به کار بردن چهارصد هزار مثقال نقره خالص و هشت هزار مثقال طلا پس از سه سال کار مداوم در سال ۱۳۸۵ قمری در حرم نصب گشته‌است.