چهار هفته

معنی کلمه چهار هفته در لغت نامه دهخدا

چهارهفته. [ چ َ / چ ِ هََ ت َ / ت ِ ] ( اِ مرکب ) مرکب از عدد چهار و کلمه هفته ، برابر بیست وهشت روز. || کنایه از ناچیز و معدوم باشد. ( برهان ) ( آنندراج ) ( مؤیدالفضلا ). ناچیز و معدوم. ( ناظم الاطباء ).

معنی کلمه چهار هفته در فرهنگ فارسی

مرکب از عدد چهار و کلم. هفته برابر بیست و هشت روز . یا کنایه از ناچیز و معدوم باشد .

جملاتی از کاربرد کلمه چهار هفته

وودن تا سالهای پایانی زندگی از سلامت جسمی خوبی برخوردار بود. در ۳ آوریل ۲۰۰۶، او سه روز را در بیمارستان لس آنجلس گذراند و تحت درمان دیورتیکولیت قرار گرفت. وی در سال ۲۰۰۷ مجدداً به علت خونریزی در روده بزرگ در بیمارستان بستری شد، به نقل از دخترش که پدرش پس از آزادی «حال خوبی» داشت. وودن پس از سقوط در خانه اش در ۱ مارس ۲۰۰۸ در بیمارستان بستری شد. در پاییز مچ دست چپ و استخوان یقه او شکست، اما طبق گفته دخترش در شرایط خوبی باقی ماند و نظارت شبانه‌روزی به او داده شد. در فوریه ۲۰۰۹، وی به مدت چهار هفته به دلیل ذات الریه در بیمارستان بستری شد.
در ابتدا قرار بود که دوره فیلمبرداری این فیلم سه هفته باشد، اما با اصرار کارگردان مدت زمان فیلمبرداری را به چهار هفته تغییر دادند. قبل از شروع فیلمبرداری، بازیگران دو هفته را صرف تنظیم و تمرین کردند.
آخر شب به‌طور گسترده نظرات مثبتی را از منتقدان بدست آورد و برخی از این آلبوم به عنوان بهترین اثر د ویکند شناختند. این آلبوم با فروش ۴۴۴٬۰۰۰ واحد معادل ۲۷۵٬۰۰۰ نسخه خالص در رتبه ۱ بیلبورد ۲۰۰ نشست و برای مدتی بزرگ‌ترین فروش هفته اول سال ۲۰۲۰ برای یک آلبوم را بدست‌آورد. این آلبوم چهارمین آلبوم شماره یک د ویکند بود و چهار هفته متوالی در رتبه بالای بیلبورد ۲۰۰ ماند. همچنین در ۲۰ کشور دیگر از جمله کانادا و انگلستان به رتبه یک رسید. برای پشتیبانی از آلبوم، تور کنسرتی در جهان برگزار شد.
تیلور در ۸ سپتامبر ۱۹۶۶ بر اثر شدت جراحات سوختگی، چهار هفته پس از تصادف رانندگی در جایزه بزرگ آلمان در بیمارستانی واقع در کوبلنتس، راینلاند-فالتس درگذشت.
بر اساس بخش ۱۴ قانون ایرلند شمالی ۱۹۹۸، لایحه ای که توسط مجلس ایرلند شمالی تصویب شده‌است، پس از یک دوره انتظار چهار هفته ای که طی آن دادستان کل ایرلند شمالی توسط وزیر امور خارجه ایرلند شمالی برای توشیح ملوکانه به ملکه ارائه می‌شود. ایرلند شمالی ممکن است این لایحه را به دیوان عالی ارجاع دهد. رضایت از طریق نامه‌های فرمان علنی به شکل زیر که در دستور ایرلند شمالی (توافق سلطنتی به لوایح) در سال ۱۹۹۹ تنظیم شده‌است، داده می‌شود.
پس از نبرد در مناطق مختلق، چهار سال بعد در سال ۱۱۶۱ میلادی ایزیاسلاو در ادامه تلاش برای حاکمیت، به همراه عده دیگری از شاهزادگان روس، برای چند هفته موفق شد کیف را از روستیسلاو که به بلگورود گریخت، باز پس بگیرد. در نهایت با شکست در محاصره چهار هفته ای بلگورود، در نبردی در نزدیکی این شهر در مقابل نیروی‌های چندین برابری متحدان روستیسلاو، در حالیکه خود و هم پیمانانش قصد گریز داشتند، به شدت زخمی و در نهایت کشته شد. با مرگ ایزیاسلاو، روستیسلاو به یکه حاکم کیف بدل گشت.
او-۵۱۴ که ذخیره اژدرهای خود را به پایان رسانده بود، راه بازگشت به لوریان را پیش گرفت. در راه مورد حمله یک هواگرد گشتی آمریکایی با بمب‌های عمقی واقع شد. به هر صورت این بار هم قادر به گریز شد. او-۵۱۴، چهار هفته بعد، اندکی پیش از سپیده‌دم روز ۸ نوامبر سال ۱۹۴۲ وارد خلیج بیسکی شد.
در ۱۸ نوامبر ۲۰۰۲، جسد بنیانگذار آن میخایلو کولومیتس پس از چهار هفته مفقود شدن، در بلاروس در حالی از یک درخت حلق آویز شده بود پیدا شد.
در لیگ، تاتنهام اولین بازی خود را در خانه به اورتون واگذار کرد، اما پس از آن، ماه دسامبر را بدون شکست سپری کرد و به مدت چهار هفته صدرنشین لیگ بود. با یک باخت خارج از خانه مقابل لیورپول، فرم تاتنهام افت کرد. ژوزه مورینیو، تیم را تا فینال جام اتحادیه در مقابل منچستر سیتی هدایت کرد، اما به دلیل افت تاتنهام در لیگ، او با کادر مربیگری‌ همراهش در ۱۹ آوریل ۲۰۲۱ اخراج شد، و رایان میسون، بازیکن سابق تاتنهام به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل جایگزینش شد. اولین بازی با سرمربی جدید، یک بازی خانگی از رقابت‌های لیگ مقابل ساوت‌همپتون بود که با پیروزی پشت سر گذاشته شد. بازی بعد، فینال جام اتحادیه بود که پس از شکست ۱–۰ مقابل سیتی، با نایب قهرمانی به پایان رسید.
این کتاب شرح تجربه نزدیک به مرگ او در دوران هفت روز کما است.و در سال ۲۰۱۲ مدت چهار هفته رتبهٔ پرفروش‌ترین کتاب را در مجله نیویورک تایمز کسب کرد نویسنده در توضیح تجربه‌اش فرضیه‌های متعددی را در نظر می‌گیرد و از لحاظ علمی موثق بودن آن را اثبات می‌کند. ایبن الکساندر بر طبق آنچه برایش پیش آمد می‌گوید که «قبل از این تجربه نمی‌توانست دانش خود را دربارهٔ مغز و عصب‌شناسی با اعتقاد به بهشت، روح و خدا تطبیق دهد اما امروز معتقد است که سلامت کامل هنگامی است که ما دریابیم خدا و روح واقعیت دارند و مرگ پایان موجودیت ما نیست، بلکه تنها یک انتقال است.»