چهار ماهه

معنی کلمه چهار ماهه در لغت نامه دهخدا

چهارماهه. [ چ َ / چ ِ هََ / هَِ ] ( ص نسبی ) که چهار ماه بر او گذشته باشد. که چهار سی روز؛ یعنی یکصدوبیست روز پاییده باشد. که چهار ماه داشته باشد. که صدوبیست روزاز عمرش بگذرد. چیزی که هفده هفته عمر کرده باشد.

معنی کلمه چهار ماهه در فرهنگ فارسی

که چهار ماه بر او گذشته باشد . که چهار سی روز یعنی یکصد و بیست روز پاییده باشد .

معنی کلمه چهار ماهه در ویکی واژه

quadrimestre

جملاتی از کاربرد کلمه چهار ماهه

اندونگ در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸، در پنجره نقل و انتقالات زمستانی، به صورت قرضی به باشگاه فوتبال واتفورد در لیگ برتر انگلستان پیوست. اگرچه او به صورت قرضی به واتفورد ملحق شد، اما این باشگاه گزینه‌ای برای خرید دائمی این هافبک داشت. او به دلیل دریافت کارت قرمز در آخرین بازی خود برای ساندرلند، برای اولین بازی‌اش در واتفورد محروم بود. با این حال، پس از پایان محرومیت، اندونگ همچنان برای واتفورد بازی نکرد و در طول این دوره قرضی چهار ماهه که ناامیدکننده بود، تنها سه بار به عنوان بازیکن ذخیره روی نیمکت نشست و به میدان نرفت.
بهرام سوم (به پارسی میانه: 𐭥𐭫𐭧𐭫𐭠𐭭) یا بهرامِ بهرامیان در شاهنامه، ششمین شاهنشاه ایران و انیران از خاندان ساسان بود. او پسر و جانشین بهرام دوم بود. بهرام سوم پس از یک دوره چهار ماهه سلطنت به سال ۲۹۳ در جریان یک لشکرکشی توسط نرسه از سلطنت کناره‌گیری کرد و نرسه بر تخت سلطنت ایران نشست.
این دانشگاه سیستم ترمی را دنبال می‌کند، با دو ترم چهار ماهه که از پاییز و بهار آغاز می‌شود، یک ترم تابستانی فشرده هم وجود دارد.