چنگ میان

معنی کلمه چنگ میان در لغت نامه دهخدا

چنگ میان. [ چ َ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان دشت سر بخش مرکزی شهرستان آمل. در 12 هزارگزی خاور آمل و دو هزارگزی جنوب راه شوسه آمل به بابل واقع است. دشت و معتدل و مرطوب و مالاریائی است و 290 تن سکنه دارد. شیعه اند و بمازندرانی و فارسی تکلم کنند. از گرمرود هراز مشروب میشود.محصولش برنج ، صیفی و حبوبات است. شغل اهالی زراعت وراهش مالرو است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3 ).

معنی کلمه چنگ میان در فرهنگ فارسی

دهی است از دهستان دشت سر بخش مرکزی شهرستان آمل ٠

جملاتی از کاربرد کلمه چنگ میان

پیکر وی شبانه در روستایی در اطراف شهر آمل به نام چنگ میان تحت مراقبت‌های بسیار شدید امنیتی و بدون حضور هیچ‌یک از اعضای خانواده اش دفن شد.
مراسم هفتمین روز درگذشت اکبر محمدی که در میان اندوه بسیار برگزار شد و به شدت از سوی مسئولان امنیتی و لباس شخصی‌ها تحت مراقبت قرار داشت. بسیاری از دانشجویانی که با اتوبوس از نقاط مختلف ایران جهت شرکت در مراسم هفتم وی عازم شهرستان آمل شده بودند توسط مأمورین امنیتی متوقف و به‌طور موقت بازداشت شدند. در نهایت مراسم با شرکت کسانی که توانسته بودند خود را به روستای " چنگ میان " برسانند، تحت نظر مأمورین وزارت اطلاعات و لباس شخصی‌ها برگزار شد. مادر اکبر در حالی که گل و شیرینی بر روی مزار اکبر محمدی [۱] گذارده بود می‌گفت: «امروز روز عروسی فرزندم است و همه شما در جشن عروسی اکبر شرکت کرده‌اید.»