چشم ها
معنی کلمه چشم ها در لغت نامه دهخدا

چشم ها

معنی کلمه چشم ها در لغت نامه دهخدا

چشمها. [ چ َ / چ ِ ] ج ِ چشم. ( ناظم الاطباء ). دیده ها. آلت های باصره. رجوع به چشم شود.

معنی کلمه چشم ها در فرهنگ فارسی

جمع چشم ٠ دیده ها ٠ آلت های باصره ٠

معنی کلمه چشم ها در دانشنامه عمومی

چشم ها (فیلم ۱۹۶۸). چشم ها ( به هندی: Ankhen ) فیلمی محصول سال ۱۹۶۸ و به کارگردانی راماناند ساگر است. در این فیلم بازیگرانی همچون مالا سینها، درمندرا، محمود علی، کومکوم، ساجیت کومار، لالیتا پاوار، دیزی ایرانی و نظیر حسین ایفای نقش کرده اند.
چشم ها (فیلم ۱۹۹۳). چشم ها ( به هندی: Aankhen ) فیلمی محصول سال ۱۹۹۳ و به کارگردانی دیوید داوان است. در این فیلم بازیگرانی همچون گوویندا، چانکی پاندی، راج بابار، شلیپا شیرودکار، قادرخان، بیندو، شاکتی کاپور، گلشن گروور، راضا مراد ایفای نقش کرده اند.
چشم ها (فیلم ۲۰۰۲). چشم ها ( به هندی: Aankhen ) فیلمی محصول سال ۲۰۰۲ و به کارگردانی ویپول آمروتلال شاه است. در این فیلم بازیگرانی همچون آمیتاب باچان، آکشی کومار، سوشمیتا سن، آرجون رامپال، آدیتای پانچولی، بیپاشا باسو، کاشمیرا شاه، شریاس تالپاده ایفای نقش کرده اند.
یک بانکدار به نام ویجی سینگ ( آمیتاب باچان ) قصد دارد تا یک سرقت بزرگ از بانک انجام دهد او تصمیم می گیرد برای این کار از چند نابینا استفاده کند و…
معنی کلمه چشم ها در فرهنگ فارسی

جملاتی از کاربرد کلمه چشم ها

ز چشم خویش سیاهی مزن به ما بسیار که چشم خسته دلان تو چشم ها دیده ست
نه دست سرو چو هر دست کارگر باشد نه چشم عبهر چون چشم ها بصر دارد
توصیه میشود بعد از تماس صابون با چشم ها حتما به بیمارستان برای جلوگیری از اسیب های خطرناک ناشی از تماس صابون مراجعه شود!
از انواع خط چشم، این مدل از قدیمی ترین و شناخته شده ترین نوع خط چشم هستند. قیمت خط چشم های مدادی هم از دیگر خط چشم ها ارزان تر است.
گهی کندی به ناخن روی گلگون چو چشم خود گشادی چشم ها خون
توئی که خدمت تو هست جسم ها را جان توئی که طلعت تو هست چشم ها را نور
فیلم جشنواره خنت می خواهد جایگاه هنر هفتم را تقویت کند و از تبلیغات همه ژانرها حمایت می کند. جشنواره فیلم را رسانه ای از احساسات صمیمانه می داند. رسانه ای که غافلگیر می کند، سوال می کند، چشم ها را باز می کند و پاسخ احساسی را برمی انگیزد. رسانه ای که با جهان گفتگو می کند و می تواند به عنوان یک فراخوان عمل کند.
چو بی جمال خداوند عمر باید کرد بقای عمر فنا(باد) و چشم ها معیوب
آب را گر چه چشم ها پاک است بوستان را ببر گرفت اینک
ز گرد موکبش شد چشم ها روشن که از مشرق به نور آفتاب آن سایه پروردگار آمد
ز هول و هیبت پشت زمین و روی هوا به چشم ها همه تنین نماید و ضرغام
نظر به جلوه ی یار است کفر و ایمان را دو صف به جنگ، ولی چشم ها به یک علم است
روستای تل سامان دارای طبیعتی فوق العاده زیبا می‌باشد که در فصل زمستان و بهار چشم ها را به حیرت وا می‌دارد. اما متاسفانه هیچ رسیدگی از طرف استانداری و فرمانداری و بخش داری منطقه به روستا نمی‌شود که از جمله کمبود های آن می‌توان به خاکی بودن خیابان ها و کوچه های روستا و نداشتن آنتن موبایل و نبود اینترنت اشاره کرد.
خط چشم ها نیز مانند هر لوازم آرایشی چشم دیگری دارای انواع مدل ها و ویژگی های متفاوتی هستند. بسته به نوع کاربرد و آرایشی که دارید می توان یکی از انواع خط چشم زیر را انتخاب کرد.
در جسم ها هوای بقای تو چون روان در چشم ها جمال لقای تو چون بصر
از عوارض مصرف طولانی مدت مواد حاوی این ترکیب می‌توان به قرمزی یا قهوه ای رنگ شدن قسمت سفید چشم برای طولانی مدت و خشکی رنج دهنده دهان و سرفه‌های مکرر و اعتیادروانی و گودی زیر چشم ها را میتوان نام برد