پورن

معنی کلمه پورن در لغت نامه دهخدا

پورن. [ ن َ ] ( اِخ ) و اما نهرنلن بر تامران هنسمارگ سموهک پورن گذرد و ایشان همگی صلحاء و پاکان از شرّند. ( ماللهند بیرونی ص 131 ).

معنی کلمه پورن در فرهنگ فارسی

واما نهرنلن بر تامران هنسمارگ سموهک پورن گذرد و ایشان همگی صلحائ و پاکان از شرند

جملاتی از کاربرد کلمه پورن

دهه ۱۹۷۰ میلادی عصر طلایی پورن نامیده شده‌است. در این دوران فیلم‌های پورن در سینماهای عمومی به نمایش درآمد و برای مصرف همگانی مورد قبول (و یا حداقل تحمل) شد.
رابطه آن‌ها ادامه می‌یابد و جان به دیدن پورنوگرافی ادامه می‌دهد ولی معمولاً این کار را خارج از آپارتمانش انجام می‌دهد تا باربارا متوجه نشود. یک بار که جان در حال دیدن این فیلم‌ها با گوشی است، استر که زنی میانسال است او را می‌بیند. یک شب، باربارا در کامپیوتر جان شواهدی پیدا می‌کند که نشان می‌دهد او هم چنان پورن می‌بیند. پس از این، آن دو رابطه‌شان را تمام می‌کنند.
در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ با آمدن نخستین رایانه‌های خانگی که قادر بودند به شبکه‌های رایانه‌ای متصل شوند سرگرمی بزرگ‌سالان پا به عرصه اینترنت و فضای مجازی گذاشت. نخستین روزهای آمدن شبکه وب جهان‌گستر، حباب دات-کام همچون گلوله برفی که روی برف بغلطد و گسترش یابد، شروع به بزرگ شدن کرد و مصرف پورنو و اروتیکا رو به فزونی نهاد. در سال ۲۰۰۹ درآمد ۱۰–۱۵ میلیاردی پورن در آمریکا به تنهایی بیش از صنایع موسیقی و ورزشی با هم و نیز به تقریب نزدیک به درآمد گیشه فیلم‌های هالیوودی بود.
تامی گان در سال ۲۰۰۵ با بازیگر پورن ریتا فالتویانو ازدواج کرد و در سال ۲۰۰۸ از هم جدا شدند. در ماه اوت یا اوت ۲۰۰۷ تامی گان با بازیگر پورن به نام اشلین بروک روابطی عاشقانه داشت.
به گفته خودش از او درخواست شده بود اولین صحنه پورن را با هم جنس خود بازی کند اما او این درخواست را رد کرد. او تا یکسال به پدر و مادرش در مورد فعالیت شغلی جدید خود دروغ می‌گفت و مدعی بود که به کار قبلی خود مشغول است تا اینکه بالآخره به آنان واقعیت را می‌گوید؛ همچنین خواهرش در راضی کردن والدینشان کمک کرد.
افزایش «استفاده شدید از پورن» و کاهش تعاملات صمیمی و جنسی واقعی بین مردان و زنان ژاپنی، احتمالاً با فرگشت و تغییر هنجارهای اجتماعی و اقتصادی در ارتباط است. برخی حدس می‌زنند که برخی از مردان دگرجنسگرا ژاپنی که خواهان روابط واقعی هستند، از ترس طرد شدن می‌ترسند به زنان نزدیک شوند. این ترس می‌تواند باعث اضطراب شدیدی شود که آنها را به سمت پورن سوق دهد. با توجه به اتکای فزاینده مردان جوان به پورنوگرافی، می‌توان تصور کرد که به دلیل تأثیر «تحریک‌کنندگی»، تأثیر زیادی بر علاقه جنسی در دنیای واقعی گذاشته‌است.
فاوکس تا به حال در بیش از ۵۴۰ فیلم پورن بازی‌کرده است.
در سال2023 او بازنشستگی خود را از صنعت پورن به دلیل حفظ سلامت جسمی اش اعلام کرد.
راجرز در گویانیا برزیل متولد شد. او در دبیرستان ال کامینو در جنوب سان فرانسیسکو در سال ۲۰۰۸ تحصیل کرده است. او قبل از بازی در فیلم‌های پورن یکی از مدل‌ها در نیویورک بود.
در سال ۲۰۱۰، او توسط ماکسیم به عنوان یکی از ۱۲ ستاره برتر زن در پورن معرفی شد.