پوتو
معنی کلمه پوتو در لغت نامه دهخدا

پوتو

معنی کلمه پوتو در لغت نامه دهخدا

پوتو. [ ت ُ ] ( اِخ ) نام کرسی کانتن سِن از ناحیت سَن دُنی. در ساحل سِن ( فرانسه ) در هشت هزارگزی مغرب پاریس دارای 38233 تن سکنه. لنگرگاه و اسکله مخصوص به زغال و زغال سنگ و شراب و کارخانه های صنایع مکانیک ، عطرسازی ، دریاچه ها و قصور عالیه دارد. و راه آهن از آن میگذرد.

معنی کلمه پوتو در دانشنامه عمومی

پوتو ( به فرانسوی: Puteaux ) شهری در حومهٔ پاریس، در شهرستان او - دو - سن در ناحیهٔ ایل - دو - فرانس با جمعیت ۴۲٬۹۸۱ نفر در کشور فرانسه واقع شده است.
پوتو (باغ ملک). پوتو یک روستا در ایران است که در دهستان سرله شهرستان باغ ملک واقع شده است. پوتو ۵۷۹ نفر جمعیت دارد.
پوتو یکی از مناطق زیبا و گردشگری باغملک و خوزستان است که دارای یک رود آب شیرین و درخت های مختلف از جمله بلوط انجیر، بن و کلخونگ است. این روستا هر ساله به خصوص در فصل بهار و تابستان میزبان هزاران نفر از سراسر خوزستان و بعضا ایران میباشد.
پوتو (روستا). پوتو ( به ترکی آذربایجانی: Potu ) یک منطقهٔ مسکونی در جمهوری آذربایجان است که در شهرستان گوی چای واقع شده است. پوتو ۳٬۵۶۷ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه پوتو در دانشنامه عمومی
جملاتی از کاربرد کلمه پوتو

جملاتی از کاربرد کلمه پوتو

وی مدت‌ها به دلیل بیماری در بیمارستان بستری و تحت مراقبت بود، سرانجام ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در پاریس چشم از جهان فروبست؛ و در گورستان جدید شهر پوتو فرانسه به خاک سپرده شد.
تهیه ایدیاپ‌پام همچنین به آسیای جنوب شرقی گسترش یافته است و در مالزی و سنگاپور به آن پوتو مایام و در اندونزی پوتو مایانگ می‌گویند. پوتو مایام در این کشورها معمولاً به عنوان غذای خیابانی از غرفه‌های بازار یا گاری‌ها به فروش می‌رسند و همچنین در خانه تهیه می‌شود و معمولاً سرد سرو می‌شود. در اندونزی، پوتو مایانگ با شکر خرما مخلوط با شیر نارگیل سرو می‌شود. این غذا را برای صبحانه با خورش سبزیجات یا آویال یا کاری ماهی و غیره نیز می‌خورند. آرد تجاری ایدیاپ‌پام بسیار ریز آسیاب شده به عنوان نوعی روش «تهیه فوری» این نوع خوراک فروخته می‌شود.
دسوق پایتخت قدیم حاکمان هیکسوس بود، قومی سامی که در زمان فرعونها از فلسطین به مصر آمدند. دسوق در آن زمان پوتو نامیده می‌شد.
کناره‌های دریاچه به‌جز حاشیهٔ صخره‌ای غربی آن عمدتاً مسطح است و جزیره‌های کیلوا و سوکو در جنوب آن واقعند. رود لوآپولا از جنوب دریاچهٔ مورو به آن وارد شده و رود لووآ از شمال آن در غرب شهرک پوتو خارج می‌شود و پس از جریان یافتن به سمت شمال غربی به رود لوآلابا می‌پیوندد.