وکس

وکس

معنی کلمه وکس در لغت نامه دهخدا

وکس. [ وَ ] ( ع اِ ) منزل ماه که در آن کسوف پذیرد و گرفته شود. ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ) ( آنندراج ). آنجا که ماه بگیرد در آن. ( مهذب الاسماء ). || بقیه فسادزخم. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ). || زیان. ( مهذب الاسماء ). نقصان و زیان. ( غیاث اللغات ) ( لطایف اللغات ). || ( مص ) کم کردن. || کم شدن. ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ) ( آنندراج ). لازم ومتعدی استعمال شود. ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ).

معنی کلمه وکس در فرهنگ فارسی

منزل ماه که در آن کسوف پذیرد و گرفته شود آنجا که ماه بگیرد در آن

معنی کلمه وکس در دانشنامه عمومی

وکس (کانال تلویزیونی). وکس یک کانال تلویزیونی متعلق به آرتی ال گروپ است که در شهر کلن آلمان می باشد. این شبکه بیشتر سریال ها، فیلم ها و مستندهای آمریکایی را پخش می کند. این شبکه در گذشته در ماهواره هات برد موجود بود. وکس در ۲۵ ژانویه ۱۹۹۳ راه اندازی شد.
• وبگاه شبکه وکس

جملاتی از کاربرد کلمه وکس

وی کار خود را با نوشتن بروشورهای سینمایی و طراحی پلاکارد برای فیلم‌های سینمایی آغاز کرد بعدها در آتلیهٔ استاد بهرامی مشغول به کار شد و به مدت ۳۵ سال در این آتلیه به منزله گرافیست فعالیت کرد. وی نخستین نمایشگاه خود را در سال ۱۳۲۷ در انجمن ارمنیان برپا ساخت. در سال ۱۳۲۹ و ۱۳۷۳ نیز با برپایی نمایشگاه در انجمن وکس و انجمن فرهنگی و ورزشی آرارات تهران آثار خود را در معرض دید هنردوستان قرار داد
چارلز وکس معتقد است: «این کتاب ترکیبی از تاریخ، هیجان است. بی جهت نیست که این کتاب در مدت زمان کوتاهی به چنین فروشی دست پیدا کرد، این کتاب راز یک قتل است.
جوان‌مردی آن‌جا به کار است وکس را در آن شهر ندهند ره رایگانی
او به همراه خواهران و برادرانش در وکس فورد پنسیلوانیا بزرگ شد. از همان کودکی آرزو داشت که روزی خواننده شود و از همان دوران به کارهای هنرمندانی مانند اتا جیمز، ویتنی هوستون، ماریا کری و مدونا علاقه داشت.
راست میگفت وبه حق می گفت وکس باورنداشت من همان اکسیر را بگرفتم از دست پری
این فیلم ابتدا در شصت و نهمین جشنواره فیلم ونیز در اوت سال ۲۰۱۲ نمایش داده شد و برای مدت کوتاهی نیز در تئاترهای نیویورک و لس‌آنجلس در ۱۹ اکتبر سال ۲۰۱۲ نشان داده شد. فیلم کامل‌تر در شبکه وکس آلمان در ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۲ نمایش داده شد. نسخهٔ ۹۰ دقیقه‌ای این فیلم، پس از ویرایش، برای ۶۴ دقیقه بدون تبلیغات برای اولین بار در شمال آمریکا در شبکهٔ «ای‌بی‌سی» در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۲ پخش شد. این فیلم در فوریه سال ۲۰۱۳ در شبکه‌های خانگی نیز منتشر شد.
در فوریه ۲۰۱۵، کانال تلویزیونی وکس پخش سریال خداحافظ آلمان در مورد رونالد شیل را پخش کرد که یوسفیان نیز در آن سریال به عنوان هنرپیشه شرکت کرد. در مارس ۲۰۱۵ او در فیلم مستند «ملکه خرید افراد مشهور» و در اکتبر ۲۰۱۶ در یک برنامه دوستیابی تلویزیونی، به جلوی دوربین‌ها رفت.
هر سوگشود دیده وکس را ندیده باز آشفته مو به رخ زد و آسیمه سر گریست
توئی خالق وکس به غیر از تو نیست بدیندعوی ار منکری هست کیست