وکال

معنی کلمه وکال در لغت نامه دهخدا

وکال. [ وَ / وِ ] ( ع اِمص ) سستی و کاهلی. ( منتهی الارب ). کندی و بلادت و ضعف. ( اقرب الموارد ). گویند: دابة فیها وکال. ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ).
وکال. [ وِ ] ( ع مص ) مواکلة. به دیگری کار گذاشتن. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ). واگذار کردن بعضی به بعض دیگر کار را. ( اقرب الموارد ). || اعتماد کردن. ( آنندراج ) ( منتهی الارب ). || بد و سست رفتن ستور. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ) ( اقرب الموارد ).

جملاتی از کاربرد کلمه وکال

این موسیقی متن، نوآورانه و دارای کیفیت و اهمیت تاریخی بالا است. به عنوان مثال، استفاده از صدای تفنگ و شلیک روی موسیقی که برای اولین بار انجام می‌شد. همچنین تم اصلی در طول فیلم، برای هر یک از سه شخصیت اصلی با ساز خاصی زده می‌شود. (خوب: با سازهای بادی مثل فلوت؛ بد: با سوت؛ زشت: با وکال و صداهای انسانی و حیوانی).[نیازمند منبع]
هاکان بعد از آلبوم «قاتل حرفه‌ای» از طریق یکی از دوستان با محسن چاوشی آشنا شد و در آلبوم خودکشی ممنوع محسن چاوشی به عنوان خواننده میهمان حاضر بود. او علاوه بر آهنگ‌های خود در بعضی از قطعات محسن چاوشی از جمله «خودکشی ممنوع»، «سه‌شنبه‌ها» و «تهمت» نیز وکال معرفی ابتدایی تراک را انجام داده‌است.حامد هاکان در تابستان ۱۳۸۴ آلبوم «قاتل حرفه‌ای ۲» را با همکاری محسن چاوشی آماده و روانه بازار کرد و انتشار این آلبوم شهرت وی را دوچندان نمود. این آلبوم شامل چند قطعه جدید و قطعاتی از آلبوم اول هاکان می‌باشد.
منتقدان ورایتی و کانسیکوئنس بر آوازهای ساده و خویشتن‌دارانه گرانده تأکید کردند. این دو بر این باور بودند که آلبوم به جای نمایش گستره صوتی وکال او، بر بافت متمرکز شده‌است. به گفتهٔ نیویورک تایمز، درخشش ابدی یکی از آلبوم‌های «از لحاظ بافتی استوار» گرانده است. در مقابل، ایندیپندنت بر این باورد بود که لحن آواز مذکور نسبتاً عامیانه بوده‌است.
امبینت هاوس، که در اواخر دهه ۱۹۸۰ پدیدار شد، زیرسبکی از موسیقی هاوس است که با تلفیق المان‌های موسیقی اسید هاوس و موسیقی امبینت ساخته می‌شود. قطعاتی که در سبک امبینت هاوس تنظیم می‌شوند به‌طور معمول از الگوهای ضربی چهار بر کف، سینث پد و وکال هائی که به صورت «اتمسفریک» درست شده‌اند، استفاده می‌کنند.
جس استون در ۱۷ سالگی جوان‌ترین فرد نامزد شده جوایز بوده‌است. در سال ۲۰۰۵ نامزد جایزه گرمی بهترین هنرمند جدید، بهترین اجرای پاپ وکال زن و بهترین آلبوم پاپ وکال شد. ولی در هیچ‌کدام برنده نشد.
«خائن» یک آهنگ آپ بیت است که سبک‌های پاپ مستقل، فولکلور و آلترناتیو را در هم می‌آمیزد که توسط گیتار، درام و تار اجرا می‌شود. توسط سوئیفت و آرون دسنر نوشته شد و توسط خود آرون دسنر تهیه شد. سوئیفت وکال اصلی را اجرا می‌کند که توسط بک وکال جاستین ورنون تکمیل می‌شود. موضوع آن در مورد تأثیرات سمی ترس‌ها و مسائل مربوط به سلامت روان بر روابط شخصی و سردرگمی و بلاتکلیفی ناشی از آن بحث می‌کند. این ناامیدی راوی از شریک عاطفی تقویت شده خود و تلاش‌های اولی برای مقابله و کمک به دومی را به تصویر می‌کشد. منتقدان موسیقی این آهنگ را با تأکید بر اشعار تند و ساز آن تحسین کردند.
جو جین‌هو (کره‌ای: 조진호؛ زادهٔ ۱۷ آوریل ۱۹۹۲) که بیشتر با نام هنری جین‌هو (کره‌ای: 진호) شناخته می‌شود، خواننده، ترانه‌سرا، رقصنده، آهنگساز و مربی وکال اهل کره جنوبی و یکی از اعضای گروه پسرانهٔ کره‌ای پنتاگون زیر نظر کیوب انترتینمنت است. او کارآموز سابق اس‌ام انترتینمنت و یکی از اعضای گروه پروژه اس.ام. بالاد بود. پس از ترک اس‌ام انترتینمنت در سال ۲۰۱۵، جین‌هو مربی وکال شد. از آن زمان به بعد او همکارانش در کمپانی کیوب از جمله (جی)آیدل و یو سون هو و دیگران را آموزش داده‌است.