وهبی

معنی کلمه وهبی در لغت نامه دهخدا

وهبی. [ وَ ] ( ص نسبی ) منسوب به وهب. هر چیز بخشیده شده از جانب خدا. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه وهبی در فرهنگ فارسی

(صفت ) هر چیز بخشیده شده از جانب خدا.

جملاتی از کاربرد کلمه وهبی

«بیبی هیفا» آلبومی عربی‌زبان از هیفا وهبی است که در سال ۲۰۱۰ میلادی منتشر شد.
شرکت آیگاز در سال ۱۹۶۱ توسط وهبی کوچ تأسیس شد و در حال حاضر مالک ۳٫۸۰۰ جایگاه سوخت ال‌پی‌جی در ترکیه می‌باشد، همچنین محصولات خود را به ۲۱ کشور در اروپا، آفریقا و خاورمیانه صادر می‌کند.
این شرکت در سال ۱۹۶۷ در استانبول توسط وهبی کوچ بنیانگذار کوچ هولدینگ تأسیس شد.
دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در سال ۱۳۴۴ بنیانگذاری شد. هم‌اکنون ریاست این دانشکده را سورنا وهبی برعهده دارد.
شرکت آیگاز در سال ۱۹۶۱ توسط وهبی کوچ تأسیس شد و در حال حاضر مالک ۳٫۸۰۰ جایگاه سوخت ال‌پی‌جی در ترکیه می‌باشد، همچنین محصولات خود را به ۲۱ کشور در اروپا، آفریقا و خاورمیانه، صادر می‌کند.
دروزها پیرو مذهب دروزی است. دینی توحیدی که تلفیقی از شیعه اسماعیلی، و باورهای گنوسی و نوافلاطونی است و گویشور زبان عربی هستند. دروزها تنها اقلیت غیریهودی اسرائیل هستند که خدمت سربازی اجباری دارند. آنها بیشتر در شمال کشور و در بلندیهای جولان سکونت دارند. در مقایسه با دیگر عرب‌های اسرائیلی (مسلمان و مسیحی) وفاداری بیشتری به دولت اسرائیل دارند و مقام‌های مهمی را در صحنه سیاست و نیروهای نظامی اسرائیل به دست آورده‌اند. برای مثال مجالی وهبی در فوریه ۲۰۰۷ به عنوان رئیس‌جمهور موقت اسرائیل انتخاب شد یا در کنست هجدهم ۵ نماینده دروزی (معادل ۴ درصد) حضور داشتند که در مقایسه با جمعیت آنها درصد بالایی محسوب می‌شود.
اسماعیل‌نژاد به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان ایران و مربی تیم ملی فرنگی بزرگسالان ایران در طول دوران مربی گری خود در تورنمنتهای معتبری چون المپیک ۲۰۱۶، جایزه بزرگ باکو ۳ بار – پیت لازینسکی لهستان ۲بار – وهبی امره ترکیه ۲بار – ازوماش اوکراین – جامهای ویکتوری وجام قهرمانان ترکیه – جام پادوبنی روسیه – جام تختی وجام یادگار امام در خدمت تیمهای ملی کشتی فرنگی ایرا ن حضور داشت.
این هتل که ساخت آن در سال 1955 آغاز شد، در سال 1958 مورد بهره برداری قرار گرفت. هنگامی که وهبی کوچ برای توسعه تجارت خود از آنکارا به استانبول آمد، زمین این هتل را خریداری کرد تا در آن آپارتمان بسازد. اما پتانسیل تجاری و گردشگری در این منطقه باعث شد که تصمیم به ساخت هتل در این منطقه گرفته شود. با اتمام پروژه ساخت هتل، مسابقه ای برای تصمیم گیری در مورد نام هتل باز برگزار شد، نامه ای برای گروهی از نویسندگان و هنرمندان ارسال شد و انتظار می رفت این نام به راحتی توسط خارجی ها گفته شود، طولانی نباشد و با خدمات اقامتگاه مغایرت نداشته باشد. نام «دیوان» پذیرفته شد و هتل به طور رسمی در 14 ژانویه 1956 افتتاح شد. ابن هتل در سال های گذشته بازسازی شد.
خانواده کوچ توسط وهبی کوچ بنیانگذاری شد. وی ثروت اولیه خود را از طریق خریداری خانه‌ها و زمین‌های ارمنیان، که در پی نسل‌کشی ارمنی‌ها در ۱۹۱۵، مصادره شده بودند، کسب نمود.
«می‌خواهم زندگی کنم» آلبومی از هیفا وهبی است که در سال ۲۰۰۵ میلادی منتشر شد.