ونه
معنی کلمه ونه در لغت نامه دهخدا

ونه

معنی کلمه ونه در لغت نامه دهخدا

ونه. [ وَ ن َ / ن ِ ] ( اِ ) ونج. قسمی ساز از ذوی الاوتار، یا قسمی سنج یا عود یا مزمر. ( فیروزآبادی ). رجوع به ونج شود.
ونه. [ وَ ن َ ] ( اِخ ) قریه ای از نسف ، و منسوب به آن را ونجی گویند. ( معجم البلدان ).

معنی کلمه ونه در دانشنامه عمومی

ونه ( به فرانسوی: Vanne ) یک کمون در فرانسه است که در Canton of Dampierre - sur - Salon واقع شده است.
ونه ۹٫۷۲ کیلومترمربع مساحت و ۱۱۳ نفر جمعیت دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه ونه

که مارا شب وروز از آرزوی نه پروای نخجیر بود ونه گوی
بنظر می‌رسد که در طی این مدت، قواعد بازی راگبی مدرسه‌ای لااقل بیش از دیگر بازی‌های مدرسه‌ای گسترده گردید. به‌عنوان مثال، دو باشگاه که ادعا می‌شود اولین و / یا قدیمی‌ترین باشگاه فوتبال دنیا هستند، نه از آن جهت که بخشی از مدرسه یا دانشگاه بحساب می‌آمدند، هر دو در فوتبال راگبی قوی هستند: باشگاه بارنیز که گفته می‌شود سال تأسیس آن ۱۸۳۹، و باشگاه فوتبال بیمارستان گایز که بر اساس گزارش‌ها در سال ۱۸۴۳ تأسیس گردید. در این رابطه نه تاریخ ونه تنوع بازی‌های فوتبال انجام شده سوابق مستندی وجود ندارد، اما به هر حال چنین ادعا هائی اشاره به محبوبیت راگبی قبل از ظهور قواعد مدرن دیگر دارد.
نی بی من ونه با منی ازناز، چه حال است ای عهدشکن یار وفادار کجایی؟
ساختمان‌هایی با تهویه مکانیکی یا طبیعی برای برآوردن نیازهای بشر طراحی و ساخته شده‌اند. یک نیاز مهم این است که کیفیت هوای درونی باید برای اغلب افراد قابل قبول بوده و تأثیرات مضری برای سلامتی نداشته باشد. مورد مهم دیگر، برآورده شدن نیازهای حرارتی می‌باشد. شرایط حرارتی مناسب یک مورد کاملاً شخصی و از نظر کیفی بسته به تجربه شخص است در نتیجه به عنوان یک عامل فردی محسوب می‌شود. این مهم است که ساختمان در خدمت افراد باشد ونه برعکس، به عبارت دیگر ساختمان باید خدمتکار باشد نه رئیس.
در روانشناسی رشد، رشد انسان جریانی مرحله‌ای و پیوسته‌است: رشد پیوسته‌است ونه ناپیوسته. مراحلی که برای رشد اشاره می‌شود جدا از هم نیستند بلکه مانند یک خطی از یک نقطه شروع و بدون تمایز ادامه می‌یابد. تقسیم‌بندی دوره‌های مختلف زندگی بر اساس نوع دیدگاه و زمینه‌های مطالعاتی در رشد صورت می‌گیرد. به‌طور مثال پیاژه رشد (تحول شناختی) انسان را در چهار مرحله و تا پایان ۱۶ سالگی، اریکسون رشد روانی – اجتماعی انسان را از تولد تا پایان عمر و در ۸ مرحله مطرح می‌کند. به‌طور کلی و باتوجه به ویژگیهای مشترک و تکالیف یکسان انسان در دوره‌های مختلف سنی می‌توان رشد انسان را در ۹ مرحله یا دوره مطرح کرد: (سنینی که برای هر کدام از مراحل اشاره می‌شود صرفاً تقریبی است)
نخست‌وزیر «سیدنی هلند» این بمب‌گذاری را محکوم کرد و آن را "عمل نفرت انگیز و تروریستی نامید. هلند تحقیقات را اعلام کرد اما هویت عاملان هرگز کشف نشد. با این حال، استدلال شده‌است که این اقدام یک خرابکارانه بود، ونه یک عمل تروریستی. گمان می‌رود که هدف احتمالاً انهدام منابع و اموال و اختلال در عرضه و و نقل و انتقال نه دستیابی به یک هدف سیاسی از طریق ترور.
پس از پایان نمایش هنوز صدای کراپ سی سال پیش از دروننوار به گوش می‌رسد و پس از آن دیگر نه صدای کراپ ست ونه نوار. فاجعه نهایی این است که انسان پس از مدتی دیگر با خود هم رابطه نخواهد داشت وتفکر اصلی نویسنده رقم می‌خورد.
انسان‌شناسی سیاسی در دهه ۳۰ قرن بیستم از تمایلی زاده شد که نسبت به شناخت نظام‌های حقوقی، قبیله‌ای و چگونگی انطباق آن‌ها با کارکرد سیاسی در قالب حکومت غیرمستقیم که خاص مستعمرات بریتانیایی بود، وجودداشت، بنابراین، انسان‌شناسی سیاسی را نه می‌توان یک بازاندیشی فلسفی در باب منشاء جامعه و دولت به حساب‌آورد ونه مطالعه‌ای صرف بر شیوه‌های سازماندهی سیاسی بیش از ظهور دولت‌ها.
بستان به رهن خرقه ودستار را ز من کاین نیمشب نه سیم مرا هست ونه زرا
قصهٔ کان نه دل ونه جان شناخت کی توان دانست و کی بتوان شناخت
موسٰا که ونه عصا، اژدهٰا بقماره، به دستِ فَلکْ، جومه بَکرْدنْ بونْ پاره
چونیک وبد آید برت درجهان نه زاین شو غمین ونه دلشاد از آن
در دیگر حوزه‌های قانون رایج انگلیسی، تعاریف قانونی مختلفی از شغل بانکداری ارائه شده‌است. با توجه به این تعاریف، باید بخاطر داشت که آن‌ها به تعریف شغل بانکداری با هدف قانون‌گذاری برای آن می‌پردازد، ونه لزوماً برای ارائه تعریف کلی. به ویژه، اکثر تعاریف از سوی مراجع قانونی ارائه شده‌است که بیشتر دارای اهداف ورود قانون و پشتیبانی از بانک‌ها هستند تا اینکه بخواهند تعریف و قانونی در زمینه شغل حقیقی بانکداری ارائه دهند. اما در بسیاری از موارد، تعریف قانونی آن، بازتاب دقیقی از تعاریف قانونی متداول است.
مرا تا بت پرستی گشته از عشق رخت آئین نه پروا دیگر از کفر است ونه اندیشه از دینم
نه بگوی ونه ببین ونه شنو یا سرا پا محو ما شو یا برو
شب دوشین به کنج حجره بودم با خیالی خوش نه در دل فکری از امروز ونه اندیشه از فردا
در مسجد هیچ گونه چوبی به کار نرفته‌است، نه در سقف مسجد ونه هم در دیوار مسجد از هیچ گونه چوبی استفاده نشده‌است، و سقف مسجد کاروانسرا مانند است، در وسط مسجد یک ستون ضخیم وجود دارد که تمام سقف مسجد بر روی آن قرار دارد، اما جوانب سقف به روی دیوارهای اطراف مسجد قرار دارند. از بیرون سقف مسجد قبه‌های متعددی دارد و طبقه‌بندی شده نشان می‌دهد، اما از داخل سقف مسجد مانند قوس نمایان است. یک ساختمان بسیار جالب ودیدنی است مخصوصاً وقتی از بیرون و از بالای تپه‌های اطراف به مسجد نگاه می‌کنید یک منظره جالب ودیدنی جلوه می‌دهد.
بدایتعشق بکمال، عاشق را آن باشد که معشوق را فراموش کند که عاشق را حساب با عشق است، با معشوق چه حساب دارد؟ مقصود وی عشق است و حیات وی از عشق باشد، و بی عشق او را مرگ باشد. در این حالتوقت باشد که خود را نیز فراموش کند که عاشق وقت باشد که از عشق چندان غصه و درد و حسرت بیند که نه در بند وصال باشد، و نه غم هجران خورد زیرا که نه ازوصال او را شادی آید ونه از فراق او را رنج و غم نماید. همۀ خود را بعشق داده باشد.
هی در سال ۱۹۴۵ با هلن مورین در فرانسه ازدواج کرد. آنها دو پسر و دو دختر داشتند. پس از مرگ همسرش در سال ۱۹۷۳، هی در سال ۱۹۸۰ در ازدواج مجدد با ونه وگلر ازدواج کرد
بسیاری از ولایات پشتون نشین نه از نگاه وسعت جغرافیایی ونه از نگاه کثرت جمعیت ونه از حیث منابع اقتصادی به دره صوف نمی‌رسند ولی تبدیل به ولایت شده‌اند درحالیکه دره صوف با تمام این ویژگیها هنوزهم در حد ولسوالی باقی‌مانده‌است.