ورین
معنی کلمه ورین در لغت نامه دهخدا

ورین

معنی کلمه ورین در لغت نامه دهخدا

ورین. [ ] ( اِخ ) ( بالا و پائین ). دهی جزودهستان پشت گدار بخش حومه شهرستان محلات ، در 18 هزارگزی باختری راه شوسه قم به اصفهان. سکنه آن 1500 تن و آب آن از قنات تأمین می شود و محصول آنجا غلات ، بنشن ، صیفی ، انگور، میوجات ، بادام و صنایع دستی آن قالی بافی است. دارای دبستان است. مزرعه قلعه مالگا، لنجة جزو این ده است. راه آن مالرو و از طریق دودهک و خورهه فرعی است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 1 ).

معنی کلمه ورین در فرهنگ فارسی

ده دهستان پشت گدار بخش حومه شهرستان محلات استان مرکز . در ۱۸ کیلومتری شمال محلات . کوهستانی سردسیر . ۱۵٠٠ تن سکنه آنست .

معنی کلمه ورین در دانشنامه عمومی

ورین (فرانسه). ورین ( به فرانسوی: Vérin ) یک کمون در فرانسه است که در canton of Pélussin واقع شده است. ورین ۳٫۰۵ کیلومتر مربع مساحت دارد ۱۵۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه ورین

گر او گرفت خزاین به دیگران بگذاشت ورین گرفت ممالک به دیگران بسپرد
این شورا همچنین دیالوگ خود با کارشناس مستقل حول یک نظم دموکراتیک و منطقی بین‌المللی و گزارشگر ویژه حول تأثیر منفی تدابیر زورمندانه یکسویه در رابطه با برخورداری از حقوق بشر را به نتیجه رساند. ورین سودویند انتویک لونگزپولیتیک عنوان کرد که زنان و غیرشیعی‌ها از انتخابات اخیر در ایران بنا به قانون اساسی ایران حذف شدند. این کشور در یک ماجراجویی نظامی خارجی فزاینده وارد شده‌است.
وی در ۱۹ آوریل ۱۹۷۱ در ورین ساسونیک به دنیا آمد و در ۹ اکتبر ۲۰۱۸ در سن ۴۷ سالگی بر اثر بیماری مغزی-عروقی در گیومری درگذشت و در گورستان نظامی یرابلور به خاک سپرده شد.
تالین (به ارمنی: Թալին) یک روستا در ارمنستان است که در ورین تالین، استان آراگاتسوتن واقع شده‌است. در کیلومتری شمال آشتاراک، مرکز استان آراگاتسوتن واقع شده است.
این جاده از شهر کویمبرا (پرتغال) شروع شده و در شهر ورین (اسپانیا) به پایان می‌رسد.
۲۲ اقامتگاه روستایی در جمهوری ارمنستان دارای اکثریت ایزدی می‌باشند. بزرگترین روستایی ایزدی نشین در ارمنستان ورین آرتاشات در استان آرارات می‌باشد با جمعیتی بالغ بر ۴٬۲۷۰ تن
گرت چوگان به دست آمد ربودی گوی از میدان ورین ملکت مسلم شد، بزن نوبت که سلطانی