هیلی
معنی کلمه هیلی در لغت نامه دهخدا

هیلی

معنی کلمه هیلی در لغت نامه دهخدا

هیلی. [ هَِ ] ( اِخ ) ناحیتی است به هند که سنداپور بدانجا است. رجوع به کلمه طباشیر در مفردات ابن البیطار شود.

معنی کلمه هیلی در فرهنگ اسم ها

اسم: هیلی (دختر) (لاتین) (تلفظ: haile) (فارسی: هِیلی) (انگلیسی: haile)
معنی: زندگی، نفس، رویا

معنی کلمه هیلی در دانشنامه عمومی

هیلی (مبلمان). هیلی ( به انگلیسی: Hille ) ( /ˈhɪli/ HIL - ee} ) یک تولیدکنندۀ مبلمان مدرن بریتانیایی است که به ویژه برای طیف وسیعی از صندلی های مدرنیستی مورد توجه قرار گرفته است. محصولات آن در تاریخ طراحی داخلی تأثیرگذار بوده است و این شرکت در سطح بین المللی در تعدادی از پروژه های بزرگ طراحی از جمله مبلمان سالن رویال فستیوال و فرودگاه گاتویک مشغول بوده است. تعدادی از طراحان برجستۀ مبلمان از جمله رابین دی و فرد اسکات برای هیل کار کرده اند.
معنی کلمه هیلی در فرهنگ اسم ها
معنی کلمه هیلی در دانشنامه عمومی
جملاتی از کاربرد کلمه هیلی

جملاتی از کاربرد کلمه هیلی

در مؤسسه فناوری کالیفرنیا در سال ۱۹۴۲ تئودور فون کارمن و دیگر دانشمندان موشک با هم متحد شدند و با کمک وکیل اندرو جی هیلی شرکت آیروجت تشکیل دادند. بیست سال بعد، هیلی کتاب، قانون فضا و دولت را منتشر کرد.
هیلی هفت دکترای افتخاری دریافت کرده و در کالج‌ها و دبیرستان‌های متعددی سخنرانی کرده است. او سه آلبوم موسیقی و دویه، مستندی دربارهٔ آنگ سان سوچی تولید کرده است. علاوه بر این، هیلی به عنوان مشاور مرکز قربانیان شکنجه در هائیتی و کمدین دیک گرگوری در مورد گرسنگی جهانی کار کرد.
اما این مربوط به قبل از دوران "شکوفایی و اوج" اوست، زمانی که باندی به یک "صیاد" تبدیل شد. او آغاز این دوره را مصادف با حدود زمان قتل لیندا هیلی در سال ۱۹۷۴ می‌داند. این امر حاکی از آن است که او قبل از ۱۹۷۴ شروع به کشتن کرده. هرچند باندی هرگز این را نپذیرفت.
علاوه بر این، فریرا در دو قسمت از سریال طلاق از شبکه اچ بی او نقش الا را بازی کرد و در دو فصل اول سریال سرخوشی این بار هم از شبکه اچ بی او با ایفای نقش کت دبیرستانی یکی از ستارگان سریال بود. در اوت ۲۰۲۲ فریرا اعلام کرد که به دلیل اختلافات ادعایی با سام لوینسون، خالق سریال، برای فصل سوم آن به سرخوشی باز نخواهد گشت. فریرا در مصاحبه ای با پادکست آرمچر اکسپرت در سال ۲۰۲۳ به شایعه اختلاف خودش با سام را رد کرد. او اولین تجربه بازیگرب در فیلم خود را در غیر باردار (۲۰۲۰) در کنار هیلی ریچاردسون برای شبکه اچ بی او مکس بدست آورد و همچنین نقش کوچکی در جواب منفی (۲۰۲۲) به کارگردانی جردن پیل داشت.
بچه‌های کوچک در چهل و چهارمین دورهٔ جشنوارۀ فیلم نیویورک که توسط انجمن فیلم مرکز لینکلن برگزار شد به نمایش درآمد. این فیلم نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و نقش‌آفرینی وینسلت و هیلی ستایش شد. این فیلم در هفتاد و نهمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت سه جایزه شده بود؛ بهترین بازیگر زن برای وینسلت، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای هیلی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی برای تاد فیلد و تام پروتا.
حتی پس از مرگ جک کرواک، نویسندگان و شاعران بسیاری تلاش کردند سبک زندگی مانند او داشته باشند. متیو هیلی خواننده گروه ۱۹۷۵ در سال ۲۰۱۳ به گاردین گفت: «۱۸ ساله بودم، از هر چیزی تفننی استفاده می‌کردم. من می‌خواستم جک کرواک باشم.»
در موزیک ویدئوی این ترانه هانا هارت، لاورن کاکس، چستر لاکهارت، تدریک هال، هیلی کییوکو، جس فرگوسن، جاستین میکیتا، سی‌یرا، پنج بازیگر اصلی کوئیر آی (تن فرنس، بابی برک، کارمو براون، آنتونی پروسکی، جاناتان ون نس), آدام ریپون، آدام لمبرت، الن دی‌جنرس، بیلی پورتر، روپال، کیتی پری، جید جولی و رایان رینولدز بازی کرده‌اند.
همانطور که بوهم و هیلی بیان کردند، "معادله شرودینگر برای میدان کوانتومی منبعی ندارد، و همچنین هیچ راه دیگری ندارد که به وسیله آن میدان بتواند مستقیماً تحت تاثیر شرایط ذرات قرار گیرد. نظریه کوانتومی را می توان به طور کامل با این فرض درک کرد که میدان کوانتومی هیچ منبع یا اشکال دیگری از وابستگی به ذرات ندارد. پی. هلند این عدم عمل متقابل ذرات و تابع موج را یکی از بسیاری از خواص غیر کلاسیک این نظریه می داند هلند به دلیل ناقص بودن توصیف بعداً این را یک عدم واکنش ظاهری به عقب نامید.
کری هیلی معاون فرماندار ماساچوست که باعث شد در ۲۰۰۶ میت رامنی فرماندار ماساچوست شود برای کاندید شدن خود به عنوان فرماندار ماساچوست حمایت میت رامنی را به همراه داشت.
در بهار سال ۱۹۹۷ میلادی امینم آلبوم کوتاه خود به اسم اسلیم شیدی ئی‌پی را ضبط کرد. در زمان ضبط این آلبوم امینم و همسرش کیم اسکات به همراه دختر تازه متولدشان هیلی در یکی از محلات خطرناک دیترویت با درصد بالای جرم و جنایت زندگی می‌کردند. خانه آن‌ها چندین بار مورد سرقت قرار گرفت. امینم به دلیل خطر زندگی بالا از این محل نقل مکان کرد.