هولیق

هولیق

معنی کلمه هولیق در لغت نامه دهخدا

هولیق. [ هََ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان هریس بخش مرکزی شهرستان سراب. دارای 601 تن سکنه است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 4 ).

معنی کلمه هولیق در دانشنامه عمومی

هولیق
هولی
یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان سراب واقع شده است. زبان مردم این روستا ترکی آذربایجانی می باشد .

جملاتی از کاربرد کلمه هولیق

تپه کول باشی ۱ مربوط به سده‌های اولیه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان سراب، بخش مرکزی، دهستان حومه، ۱ کیلومتری غرب روستای هولیق واقع شده و این اثر در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
تپه سویل مربوط به عصر مفرغ - هزاره اول قبل از میلاد است و در شهرستان سراب، بخش مرکزی، دهستان حومه، ۸۰۰ متری شمال روستای هریس، سه راهی روستای هریس به هولیق واقع شده و این اثر در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۵۱۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
تپه کول باشی ۲ مربوط به دوره اشکانیان - دوره ساسانیان است و در شهرستان سراب، بخش مرکزی، دهستان حومه، ۱/۵ کیلومتری غرب روستای هولیق واقع شده و این اثر در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۴۹۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
تپه کول باشی ۴ مربوط به دوره اشکانیان - دوره ساسانیان است و در شهرستان سراب، بخش مرکزی، دهستان اسب فروشان، ۲ کیلومتری غرب روستای هولیق واقع شده و این اثر در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۵۰۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
تپه کول باشی ۳ مربوط به دوره اشکانیان - دوره ساسانیان است و در شهرستان سراب، بخش مرکزی، دهستان حومه، ۲ کیلومتری غرب روستای هولیق واقع شده و این اثر در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۴۹۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.