هودل

معنی کلمه هودل در لغت نامه دهخدا

هودل. [ دِ ] ( اِ ) به معنی رصد باشد، چه هودل بند رصدبند را گویند. ( برهان ). رجوع به رصد شود.

معنی کلمه هودل در فرهنگ فارسی

بمعنی رصد باشد چه هودل بند رصد بند را گویند

جملاتی از کاربرد کلمه هودل

بعد از موفقیت در رشته خود و اخذ مقام ریاست اداره بهداشت اجتماعی شهر، تا دهه ۱۹۴۰ جایگاه بالایی در جامعه لس آنجلس کسب کرد. او شیفته جنبه تاریک فراواقع گرایی و فساد همراه با آن صحنه هنری بود و با هنرمندانی چون من ری و جان هیوستون رفاقت داشت. هودل همراه با ری و تنی چند از فراواقع گرایان به سادومازوخیسم و جنبه تاریک تر هنر و فلسفه علاقه داشت و همراه با مردان جوان تر هالیوود شیفته جشن، نوشیدن و زن بازی بود.
تا سال ۱۹۲۸، هودل با زنی به نام امیلیا به صورت غیررسمی ازدواج کرد و صاحب پسری به نام دانکن شد. در دهه ۱۹۳۰ به صورت قانونی با مدلی از سن فرانسیسکو به نام دوروتی آنتونی ازدواج کرد و صاحب دختری به اسم تامار شد.
تیم ملی روسیه توانست قهرمان این رقابت ها شود همچنین نوئل اوت از سوئیس بهترین بازیکن و گلن هودل بازیکن سوئیس با ۱۲ گل بهترین گل زن جام انتخاب شدند.
گلن هودل سرمربی وقت تیم ملی انگلیس بکام را برای حضور در رقابت‌های جام جهانی ۹۸ فرانسه دعوت کرد. او در دو بازی نخست انگلیس نیمکت‌نشین بود. اما در سومین بازی تیم ملی انگلیس مقابل کلمبیا به میدان رفت و گلی زیبا روی یک ضربه آزاد به‌ثمر رساند و در واقع اولین گل ملی خود برای انگلیس را در همین بازی به‌ثمر رساند.
در اواخر سال ۱۹۴۹، دختر نوجوان هودل به نام تامار او را به تجاوز جنسی و باردار کردنش متهم کرد (بچه به صورت غیرقانونی سقط شد). هودل پس از یک جلسه دادسی پرسروصدا تبرئه شد. در این ماجرا سه شاهد وجود داشت که در اقدامات جنسی نیز مشارکت کردند. دو نفر از آن‌ها در دادگاه شهادت دادند و سومی حرفش را پس گرفت و عقب‌نشینی کرد. گفته می‌شود که جورج هودل او را تهدید و مجبور به سکوت کرده بوده‌است. دادگاه باعث شد تامار دروغگو به نظر برسد و گفته شد تمام اتهام تجاوز را برای جلب توجه از خود درآورده است.
در ۱۵ ژانویه ۱۹۴۷، جسد عریان الیزابت شورت ۲۲ساله در کوچه ای خالی در لیمرت پارک لس آنجلس پیدا شد. شورت به شکلی وحشیانه مثله شده بود. بدنش از کمر دو نیم شده و دهانش گوش تا گوش بریده شده بود. این پرونده توجه زیادی به خود جلب کرد و یکی از بزرگ‌ترین تحقیقات در تاریخ واحد پلیس لس آنجلس شد. این پرونده هیچ وقت حل نشد. اما مقامات در آن زمان با صدها مظنون صحبت کردند و نهایتاً روی ۲۵نفر متمرکز شدند که جورج هیل هودل جونیور نیز در میانشان بود. چندین جنبه این پرونده ارتباط قدرتمندی با فراواقع گرایی و به خصوص کارهای من ری داشت.
اولین بار در سال ۱۹۴۵ و بعد از مرگ منشی اش، روث اسپالدینگ، در اثر اوردوز مواد پلیس به هودل مظنون شد. گفته می‌شد هودل این زن را کشته تا رد پای کلاهبرداری مالی خود را بپوشاند (مثلاً از بیماران بابت آزمایش‌هایی پول می‌گرفت که هرگز انجام نمی‌شدند) و می‌خواسته از چندین راز باارزش محافظت کند که از طریق مشتریانش در ارائه خدمات سقط غیرقانونی، راجع به پلیس و سیاستمداران به دست آورده بوده‌است. در این زمان، هودل مدتی به چین رفت و با اداره امداد و توانبخشی سازمان ملل کار کرد. این اتفاقات نخستین بار در سال ۲۰۰۴ مورد توجه عموم قرار گرفتند.
جورج هیل هودل جونیور (۱۰ اکتبر ۱۹۰۷–۱۶ مه ۱۹۹۹) یک پزشک آمریکایی است. بعد از قتل الیزابت شورت یا کوکب سیاه در سال ۱۹۴۷، هودل یکی از مظنونین پرونده شد. او هیچگاه رسماً متهم نشد و بعد از مرگش و با گفته‌های پسرش استیو هودل، یک کارآگاه جنایی در لس آنجلس، اتهامش بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و گفته شد که او مسئول مرگ شورت و چند قتل دیگر بوده‌است. پیش از پرونده کوکب، برای مرگ منشی اش، روث اسپالدینگ، در لیست مظنونین قرار گرفت ولی متهم نشد. او به تجاوز به دخترش، تامار هودل، نیز متهم شد ولی تبرئه شد. هودل چندین بار از کشور فرار کرد و بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۰ را در فیلیپین گذراند.
در ژوئن ۱۹۴۹ و بعد از قتل لوییز اسپرینگر یا «قتل شاخه سبز» نیز هودل یکی از مظنونین بود و از او بازجویی شد. البته شواهد مرتبط با این اتهام تا ژوئیه ۲۰۱۸ در دسترس عموم قرار نگرفت.
هودل در مارس ۱۹۵۰ از آمریکا به هاوایی رفت که آن زمان جزء قلمرو ایالت متحده بود. در آن جا با یک زن فیلیپینی سطح بالا به نام هورتنسیا لاگودا ازدواج کرد (بعد از ۴ فرزند، آن‌ها در دهه ۱۹۶۰ از هم جدا شدند؛ این زن بعداً با نام هورتنسیا استارک عضو کنگره فیلیپین شد). هودل در سال ۱۹۹۰ به آمریکا بازگشت و برای چهارمین بار در سن فرانسیسکو به صورت قانونی با زنی به نام جون ازدواج کرد و تا آخر عمرش همان‌جا ماند. او در سال ۱۹۹۹ در ۹۱سالگی فوت کرد.