همه کسی

معنی کلمه همه کسی در لغت نامه دهخدا

همه کسی. [ هََ م ِ ک َ ] ( اِخ ) دهی است از بخش سیمینه رود شهرستان همدان. دارای 1521 تن سکنه ، آب آن از چشمه و رودخانه محلی و چاه و محصول عمده اش غله ، حبوب ، لبنیات و انگور است. کار دستی مردم قالی بافی است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 5 ).
همه کسی. [ هََ م ِ ک َ ] ( اِخ ) دهی است از بخش رزن شهرستان همدان. دارای 294 تن سکنه ، آب آن از قنات و محصول عمده اش غله و لبنیات وحبوب و صیفی است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 5 ).

معنی کلمه همه کسی در فرهنگ فارسی

ده دهستان چهار بلوک بخش سیمینه رود شهرستان همدان . در ۴٠ کیلومتری شمال باختر همدان سر راه شوسه همدان سنندج . کوهستانی سردسیر ۱۵۲۱ تن سکنه دارد . محصولش غلات حبوبات لبنیات . صنایع دستی قالیبافی است .

معنی کلمه همه کسی در دانشنامه آزاد فارسی

همه کَسی
گردنه ای در استان همدان، شهرستان بهار، با ارتفاع ۲,۱۵۰ متر. در ۲۷کیلومتری غرب شمالی بهار، سر راه همدان به سنندج، قرار دارد و استان های همدان و کردستان را از هم جدا می کند.

جملاتی از کاربرد کلمه همه کسی

چون هم نفسِ همه کسی هر جاییست پس هم نفست خموشی و تنهاییست
ندانی تو که یارت هست خورشید همه کسی را به خورشیدست امید
این ایل در استانداری استان همدان بنام ایل عباسعلی ثبت شده است ، در ارتفاعات کوه آلموبلاغ یا آلمابلاغ/ درست آلماقلاق/ که از یکسو مشرف به جاده همدان - سنندج و روستای همه کسی و از یکسو مشرف به شهرستان اسدآباد است ، دارای مرتع موروثی ثبت شده بنام « مراتع جموری » در ادارات منابع طبیعی و جهادکشاورزی استان همدان می باشد
از چهرۀ وجه بوسه بهای تو کرده ام دانم همه کسی بفروشد به زر شکر
در طول صد سال گذشته، روستای ولی آباد از شهرستان اسدآباد، روستای سوری و عبدالان از شهرستان تویسرکان، روستای همه کسی شهرستان بهار استان همدان و ده آسیاب شهرستان سنقرکلیایی زیستگاه خاندان های رضاپورجمور، رضاپور و رضایی از ایل جمور بوده اند.
درین چنین ره وقتی بحدّ پایۀ خویش همه کسی پی دلدار خویشتن گیرد
ای گوی ربوده از کریمان وین پیش همه کسی یقین است
تپه همه کسی مربوط به هزاره اول - دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان همدان، روستای همه کسی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۵۹۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.