هم کردن

معنی کلمه هم کردن در لغت نامه دهخدا

هم کردن. [ هََ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) در زبان کودکان ، خوردن. ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه هم کردن در فرهنگ فارسی

در زبان کودکان خوردن

جملاتی از کاربرد کلمه هم کردن

در هم کردن ثابت و ترویج ثابت از بهینه‌سازی‌های مرتبط به هم کامپایلر هستند که توسط بسیاری از کامپایلرهای مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک شکل پیشرفته از ترویج ثابت که با عنوان ترویج ثابت شرطی پراکنده شناخته می‌شود، می‌تواند با دقت بیشتری ثابت‌ها را رواج دهد و همزمان کد مرده را حذف کند.
اولین قانون موفقیت ساده است: خودت را از این جزیره نجات بده. دیگر بهانه نیاور... یا این کار را انجام بده یا نه... اما بهانه نیاور... دیگر از مغز فوق العاده ات برای سر و هم کردن توجیهات و دلیل تراشی های ماهرانه استفاده نکن ... کاری کن ... هر کاری... تکانی به خودت بده ... با خودت تکرار کن "اگر قرار است اتفاقی بیفتد به خودم بستگی دارد.
در هم کردن ثابت فرایند تشخیص و ارزیابی عبارات ثابت در زمان کامپایل، به جای محاسبه آن‌ها در زمان اجرا است. ترم‌ها در عبارات ثابت معمولاً مقادیر ساده هستند، مانند عدد صحیح 2، اما ممکن است متغیرهایی باشند که مقادیر آن‌ها در زمان کامپایل شناخته شده است. جمله زیر را در نظر بگیرید:
آرنو با موفقیتی که در کمپانی ال و ام هاش کسب کرده بود، شروع به سر هم کردن تکه‌های سوپرمارکت کالاهای لوکس خود نمود. آرنو از آن زمان تاکنون شرکت را با برنامه توسعه جاه‌طلبانه‌ای پیش برده که کمپانی ال و ام هاش را تبدیل به بزرگ‌ترین گروه تجاری کالاهای لوکس در دنیا کرده‌ است.
دست زاهد هم بریده شد غلط پاش را می‌خواست هم کردن سقط
هدف اینست که مردم را در رابطه با محتوای باز (و غیره) تشویق کند تا "باز" را از "آزاد" تمیز دهد و کپی‌لفت را درک کند، و منابع را بر اساس آن مجوز دهی کند، تا "کپی-تغییر، در هم کردن و به اشتراک گذاشتن" (آزاد یا "خواندن-نوشتن") فرهنگ و جامعه را ممکن سازد.
در پیاده‌سازی یک کامپایلر میانی باید دقت شود که رفتار عملیات حسابی بر روی معماری میزبان مطابق با معماری هدف باشد، زیرا در غیر این صورت فعال کردن قابلیت در هم کردن ثابت باعث تغییر رفتار برنامه می‌شود. این مورد در خصوص عملیات ممیز شناور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، که پیاده‌سازی دقیق آن ممکن است بسیار متفاوت باشد.
در هم کردن و ترویج ثابت معمولاً برای رسیدن به تعداد زیادی ساده‌سازی و کاهش، با استفاده پشت سر هم آن‌ها به‌طور حلقه ای تا زمانی که تغییر جدیدی رخ ندهد، به کار می‌روند. این شبه کد را در نظر بگیرید:
با یک بار استفاده از ترویج ثابت و به دنبال آن در هم کردن ثابت، به دست می‌آید:
سازنده آن، آن را بسیار سریع و توسعه پذیر توصیف کرده است. تست‌های انجام شده بر روی آن توسط موزیلا نشان داده است که حدود ۱۰ برابر سریع‌تر از برخی دیگر از نرم‌افزارهای کنترل نسخه است و همچنین ذخیره تاریخچه تغییرها به صورت محلی باعث شده است که سر هم کردن آن‌ها حدود ۱۰۰ بار سریع‌تر انجام شود.