هم ریختن

معنی کلمه هم ریختن در لغت نامه دهخدا

هم ریختن. [ هََ ت َ ] ( مص مرکب ) به هم ریختن. در هم ریختن. آشفتن. رجوع به ترکیبات ِ «هم » شود.

معنی کلمه هم ریختن در فرهنگ فارسی

بهم ریختن در هم ریختن

جملاتی از کاربرد کلمه هم ریختن

کلیت الگوریتم به هم ریختن تصادفی آرایه و تولید جایگشت‌های تصادفی تا رسیدن به آرایهٔ مرتب‌شده‌است. این الگوریتم بهینه نیست و در بدترین حالت می‌تواند به اتمام نرسد و زمان بی‌نهایت داشته‌باشد.
با وجود آن که جنگ داخلی و تقسیم کشور همچنان در سومالی در جریان است و الشباب توان به هم ریختن انتخابات را داد، اما دولت تصمیم دارد انتخابات را در تاریخ اعلام شده برگزار کند.
موقوف نسیمی است ز هم ریختن ما آماده پرواز چو اوراق خزانیم
در شب عروسی اسما، مسعود برادر یاسر (خواستگار سابق اسما) به تحریک او به مراسم عروسی به قصد به هم ریختن آن می رود، اما مسعود در درگیری به دست جمال برادر ناتنی اسما کشته می شود.
موقوف نسیمی است ز هم ریختن ما چون برگ خزان پا به رکاب است دل ما
شور شیرین سخنان در به هم آمیختن است سرمه ناله زنجیر ز هم ریختن است
آردا دوباره تاریک شد و تقارن آردا با به هم ریختن نور فانوس‌ها از میان رفت؛ قاره‌های تازه افزوده شد: آمان در غرب و سرزمین میانی در وسط و سرزمین‌های غیرقابل زندگی که بعدهای زمین خورشید نام گرفت در شرق پدید آمد. در محل فانوس شمالی، دریای هلکار و در محل فانوس جنوبی دریای رینگیل پدید آمد. پس از نابودی دو فانوس، سال فانوس‌ها پایان یافت و سال‌های درختان آغاز شد.
پسران اسکاتسبرو نه نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی ۱۳ تا ۲۰ ساله بودند که در سال ۱۹۳۱ در آلاباما به آن‌ها تهمت تجاوز به دو زن سفیدپوست زده‌شد. مورد پسران اسکاتسبرو یکی از نمونه‌های لینچ‌کردن در ایالات متحده آمریکا است و از آن به عنوان یکی از نمونه‌های عدم اجرای عدالت در نظام حقوقی ایالات متحده یاد می‌شود. موارد برجسته قانونی دخیل در این حادثه شامل مقابله با نژادپرستی و حق برخورداری از دادرسی عادلانه بود. مواردی چون لینچ قبل از تفهیم اتهام، هیئت منصفه سفیدپوست، دادرسیهای عجولانه و به هم ریختن دادگاه بود.
پوررضا در مجلس از مخالفان سرسخت حزب توده بود تا جایی که یک بار کارش با دکتر رادمنش (از نمایندگان توده‌ای) به فحاشی و به هم ریختن جلسه کشید و با رأی مجلس هر دو آن‌ها هفت جلسه از شرکت در نشست‌های مجلس ممنوع شدند.
روزنامه ایران ورزشی از بیست و نهم دی ماه ۱۳۹۸ اقدام به تغییر لوگو، قطع و گرافیک صفحاتش کرد و روزنامه را در ۲۴صفحه مترویی منتشر کرد. روزنامه‌های مهم ورزشی دنیا با این قطع منتشر می‌شود و اهداف از این اقدام، نزدیک شدن به استانداردهای بین‌المللی بود. اگر چه شیوع کرونا و به هم ریختن اقتصاد ایران و دنیا و مشکلات کاغذ و دوری مردم از خرید روزنامه و مجلات به خاطر ویروس، این تغییر به چشم نیامد، اما روزنامه به استاندارد روز دنیا نزدیک شد. به دلایل ذکر شده در دوران کرونا و دیگر عوامل، این روزنامه بار دیگر به قطع قبلی برگشت و در حال حاضر با قطع بزرگ منتشر می‌شود.[نیازمند منبع]
زر چو شد جمع، ز خود حادثه بر می آرد آتش خرمن گل، بر سر هم ریختن است!
به هم ریختن طالبان: روزهای غریب در افغانستان و پاکستان شرح حال یک روزنامه‌نگار آمریکایی به نام "کیم بیکر" از تجربیات زندگی در افغانستان و پاکستان است.